طاهری گفت: استراتژی آمریکا در افغانستان ناکام است و نتیجه‌ای جز کشتار مردم این کشور به همراه ندارد.

واگذاری جنگ افغانستان به شرکتهای امنیتی خصوصی آمریکا نتیجه‌ای جز کشتار مردم نداردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «توریالی طاهری» معاون شورای ولایتی هرات  اظهار داشت: استراتژی آمریکا در افغانستان ناکام و راهی برای رسیدن به اهداف آمریکا در افغانستان است و جز کشتار مردم این کشور نتیجه‌ای به همراه ندارد.

معاون شورای ولایتی هرات با اشاره به تندرو خواندن ترامپ رییس جمهور آمریکا و رسیدن به اهداف آنها در افغانستان گفت: آمریکا و همپیمانانش می‌خواهند تا افغانستان دریک حالت بی ثباتی و جنگ قرار گیرد.

وی افزود: ملت افغانستان مخالف با واگذاری جنگ در افغانستان به بخش خصوصی هستند و با این کارسبب گسترده شدن جنگ در افغانستان و کشتار مردم بیگناه است.

طاهری گفت: بهتر آن است که آمریکا به جای تمرکز در افغانستان، اگر پایبند به پیمان امنیتی با افغانستان است فشار خود را به پاکستان شدت بخشد و پناهگاههای جاسوسی و تروریستی را درخاک پاکستان ازبین ببرد؛ با این کار آمریکا نشان خواهد داد که پایبند به برقراری امنیت و صلح درافغانستان است.

معاون شورای ولایتی هرات وجود اختلافات و مشکلات میان رهبران دولت و بزرگان و فاصله میان آنها را در افغانستان یکی از دستاوردهای آمریکا برای رشد طالبان، داعش و رسیدن به اهدافش در افغانستان می‌داند.

طاهری خاطرنشان کرد:در گذشته آمریکا و همپیمانانش با 120 هزار نیرو به نام ناتو از 42 کشور برای مبارزه با تروریسم و مواد مخدر وارد افغانستان شد؛ اما نه تنها نتوانست گفته‌های خود را عملی کند بلکه سربازان زیادی را در این راه قربانی داد و ما امیدواریم تا مردم آمریکا و کشورهای همپیمان با آن دیگر اجازه دخالت آمریکا را به آنها ندهند و از آن جلوگیری کنند.

وی گفت: آمریکا باید برای جلوگیری از شدت جنگ‌ها و ناامنی ها در افغانستان،کمک های خود را با پاکستان قطع کند و برای راه ترانزیتی خود در پاکستان کشور دیگری را انتخاب کند که این کار به نفع افغانستان خواهد بود.

طاهری کارکرد آمریکا در افغانستان را ناکام می‌داند و پدید امدن گروههای تروریستی، داعش و طالبان را ساخته و پرداخته دست آمریکا می‌داند،کشت مواد مخدر در افغانستان و افزایش ان به 60 درصد در سال جاری را کمک بزرگ آمریکا برای این گروه‌های تروریستی برای حمایت آنها می‌داند.

این عضو شورای ولایتی هرات گفت: بهتر آن است که آمریکا با افغانستان رو راست باشد و به جای خصوصی سازی جنگ و استراتژی‌های بیهوده در افغانستان فشارهای خود را بر پاکستان شدت بخشد تا دیگر شاهد گروه‌های تروریستی و نوظهور برای رسیدن به اهداف آمریکا و همپیمانانش در افغانستان نباشیم.

کارشناسان امور سیاسی در هرات هم بر این عقیده هستند که تصمیم گیری‌ آمریکا در قبال افغانستان چیزی جز جنگ افروزی‌های بیشتر و کشتار مردم بیگناه افغانستان نخواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار