یادمان و سنگ نوشته مجموعه پل ها و میدان استقلال با حضور استاندار، شهردار اصفهان و مدیران شهری رونمایی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،در حاشیه افتتاح ابرپروژه استقلال از یادمان و سنگ نوشته این پروژه با حضور استاندار شهردار اصفهان، اعضای شورای شهر و معتمدان محلی رونمایی شد.

میدان استقلال یکی از ابرپروژه های شهری است که در مردادماه سال ۹۴  عملیات اجرایی آن در پرترافیک ‌ترین ورودی های شهر  با هدف ساماندهی ترافیکی و بهبود شرایط زیست محیطی و کاهش ترافیک مناطق ۲ و ۱۲ آغاز شد.

میدان استقلال داراری  ۷ ورودی از خمینی شهر، دهنو، بزرگراه آزادگان، خیابان استقلال، خیابان امام خمینی(ره) و دانشگاه صنعتی است.

احداث تقاطع ۵ سطحی میدان استقلال اصفهان شامل میدان با ۳ پل در همسطح، ۲ پل موازی روگذر، پل  قطارشهـری، پل زیرگذر، پل رمپ جهتی (چپگرد) است که مسیـر دسترسی به خیابان استقلال، بلوار امام خمینی(ره)، بلوار دانشگاه صنعتی اصفهـان، بزرگراه آزادگان و خیابان محمود آبادی را فراهم می آورد.

همچنین پل های موازی روگذر در ۷ متری زمین برای اتصال خیابان امام خمینی(ره) به اتوبان آزادگان ساخته  و روگذر در ارتفاع ۱۴ متری زمین برای اتصال بلوار دانشگاه صنعتی به بلوار آزادگان و زیرگذر بلوار دانشگاه صنعتی و  میدان اصلی نیز هم در سطح خیابان با عرض عبور ۱۶ متر، به شعاع ۹۰ متر احداث  شده است.

تقاطع غیرهمسطح استقلال نقطه آغاز عملیات اجرایی حلقه چهارم ترافیکی است و با اجرای مجموعه پل‌ها و میدان استقلال، ۱۶۰۰ متر از طول حلقه چهارم حفاظتی شهر اصفهان احداث می‌شود.

همچنین پل شماره ۶ این پروژه که شهرهای خمینی شهر و شاهین شهر را به صورت روگذر به هم ارتباط می دهد این پل مواصلاتی به صورت پیش تنیده و با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء اجرا و با نصب ۳۰۰ قطعه سگمنتال طراحی و اجرا شده است.

بین میدان استقلال و درب دانشگاه صنعتی اصفهان، در خیابان آزادگان، ۲۴ مناره با کاشی کاری های زیبا تزیین شده که به عنوان درایگاه علم و فناوری نام گرفته همچنین فضای سبز به  طول  ۷۰۰ مترمربع در این فضا به وجود آمده است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.