استاندار ایلام گفت: در حوزه منابع آبی استان ، رعایت اصول پدافند غیرعامل بیش از گذشته احساس می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،محمدرضا مروارید روز یکشنبه در نشست اعضای شورای پدافند غیرعامل استان ایلام بیان کرد: ایران اسلامی امروز در بازدارندگی و مصون سازی کشور به مثابه اهداف پدافند در حوزه های سخت افزاری و نرم افزاری به خوبی عمل کرده است.


وی اجرایی کردن الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل در استان را بسیار مهم و ضروری دانست و افزود: امروز هیچ طرح بزرگی که پیوست پدافند غیرعامل نداشته باشد اجازه اجرایی شدن را نخواهند داشت ، ضمن اینکه در تلاش هستیم ملاحظات این حوزه را در طرح هایی که قبلا اجرا شده اند بگنجانیم.


استاندار ایلام به برگزاری رزمایش آمادگی در مقابل انفجار تروریستی در محل پایانه برکت مرز بین المللی مهران قبل از ایام اربعین اشاره کرد و گفت: ایجاد آمادگی برای مقابله با سناریوهای فرضی و دیگر گروهک های تروریستی در ایام اربعین حسینی ضروری است.


مروارید تاکید کرد: مقدمات برگزاری مطلوب این رزمایش باید پیش از ایام اربعین حسینی فراهم شود و در این زمینه لازم است تمامی اعضا با برگزاری جلسات مکرر توجیه شوند.
وی همچنین استقرار پایگاه سلامت در مرز مهران را در سال جاری یکی از ضروریات عنوان کرد و یادآور شد: نیاز به ایجاد و احداث این مرکز در نقطه صفر مرزی احساس می شود.


استاندار ایلام اضافه کرد: پدافند غیرعامل اکنون تنها به یک حوزه خاص محدود نمی شود و در تمامی ابعاد با توجه به روش جدید تهدیدات و اینکه ایران اسلامی در منطقه بحران زده خاورمیانه قرار گرفته است باید سطح آمادگی ها افزایش پیدا کند.


مروارید همچنین بر هزینه کرد یک درصد اعتبارات دستگاه های اجرایی استان در حوزه پدافند غیرعامل با هماهنگی این سازمان تاکید کرد.


مدیرکل پدافند غیرعامل استان ایلام نیز در این نشست گفت: مراکز ثقلی به مراکز حیاتی، حساس ، مهم و ضروری تقسیم می شوند که در استان ایلام مراکز حیاتی وجود ندارد اما در حوزه های دیگری مناطقی قرار دارد که تلاش شده است موارد مربوط به پدافند غیرعامل لحاظ شود.


شریفی افزود: شرکت های مشاوره ای در هر استان برای مصون سازی مراکز ثقلی تشکیل شده است که دستگاه های مرتبط می توانند از آموزش های این حوزه استفاده کنند.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام نیز در این نشست با اشاره به اهمیت سلامت منابع آبی استان گفت: جایگزین کردن روش الکترولیز نمک طعام بجای استفاده از کلر با توجه به تاوجیه پذیر بودن آن در دستور کار شرکت آبفای کشور و استان ایلام است.


داراب بیرانوندی یادآور شد: این روش در استان نیز در حال پیاده سازی است و تاکنون در شهر ایلام اجرایی شده و تا پایان امسال در 16 شهر دیگر اجرایی می شود.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در این نشست از برگزاری رزمایش پدافند غیرعامل با عنوان آمادگی در مقابل انفجار تروریستی (ترومایی) خبر داد و گفت: این رزمایش 31 مردادماه در محل پایانه برکت مرز بین المللی مهران اجرا می شود.

 

انتهای پیام/ع

رعایت اصول پدافند غیرعامل بیش از گذشته احساس می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.