معاون رئیس سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان طبس از آغاز برداشت خرما در نیمه دوم مردادماه خبر داد.

بخشایی،معاون رئیس سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان طبس در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ گفت: برداشت خرما در شهرستان طبس از نیمه دوم مرداد ماه آغاز و تا نیمه دوم آبان ماه ادامه خواهد داشت و ۸۰ درصد محصول تولیدی به صورت تازه خوری مصرف و به استان های مجاور به صورت فله یا بسته بندی صادر و ۲۰ درصد آن داخل سردخانه نگهداری و در زمان مصرف به بازار عرضه می شود.

وی با بیان اینکه مهمترین ماه برای ثمر دهی بهتر این میوه مرداد ماه است، افزود : کبکاب٬ زاهدی و مضافتی از ارقام برتر خرمای طبس هستند که در حال حاضر برداشت می شوند.

معاون رئیس سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی طبس گفت: خرما شهرستان طبس در سرتاسر بازار های محلی ایران موجود است و ارزش ریالی تولیدات امسال۸۵ میلیارد ریال پیش بینی می شود.

بخشایی با بیان اینکه پیش بینی می شود در سال جاری حدود 4 هزار و 400 تن خرمای اصلاح شده و بومی از سطح باغ های شهرستان برداشت شود، افزود: این میزان خرمای برداشت شده نسبت به سال قبل ۱۰ درصد کاهش داشته است.


وی گفت: سرمازدگی،وجود باد های گرم و خشک در زمان تلقیح٬ رطوبت نسبی پایین و تشدید عارضه خشکیدگی خوشه از جمله عوامل کاهش برداشت خرما است.


بخشایی افزود: از مزایای خرما می توان به درمان کم خونی و کاهش ابتلا به سرطان و هم چنین تقویت فعالیت های فکری اشاره کرد.


انتهای پیام/ب


کاهش 10 درصدی برداشت خرما در طبس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار