عبدالله، پس از سفر پنج روزه به کشورهای بلاروس و قزاقستان،به افغانستان برگشت.

عبدالله عبدالله به افغانستان بازگشتبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل ازخبرنامه دفتر مطبوعاتى ریاست اجرایى حکومت ، رییس اجراییه افغانستان هفتۀ گذشته در رأس یک هیأت بلندپایۀ دولتی به مینسک رفت. در سفر رییس اجراییه افغانستان به بلاروس، سه توافق‌نامه و تفاهم‌نامه در زمینه‌های اقتصادی- تجارتی و عدلی و قانون‌گذاری، میان سران دو کشور به امضا رسید.

رهبران بلاروس در دیدار با رییس اجراییه کشور به حمایت از سکتور زراعت و صنعت افغانستان تعهد سپردند و همچنان خواهان گسترش روابط سیاسی- اقتصادی میان دو کشور شدند.

عبدالله عبدالله در حاشیۀ سفرش به بلاروس با مهاجرین افغان مقیم آن کشور دیدار کرد. رییس اجراییه کشور مشکلات و چالش‌های مهاجرین را با سران بلاروس در میان گذاشت و در نتیجه بخشی از خواست‌های آنان عملی گردید.

عبدالله عبدالله، سپس راهی آستانه مرکز قزاقستان شد. رییس اجراییه کشور در شهر آستانه با سران این کشور در خصوص گسترش مناسبات اقتصادی و تجارتی دیدار و ملاقات کرد.

عبدالله عبدالله همچنان با بازرگانان قزاقستان و مهاجرین افغان در آن کشور دیدار و ملاقات کرد.

در حاشیۀ سفر رییس اجراییه کشور توافق‌نامه‌هایی با جانب قزاقستان در زمینه‌های اقتصادی- تجارتی و گسترش مناسبات میان کابل و آستانه به امضا رسید.

رییس اجراییه کشور همچنان در مراسم سالروز گرامی‌داشت از استقلال افغانستان که با حضور برخی از وزرای قزاقستان و دیپلوماتان خارجی مقیم آن کشور برگزار شده بود، اشتراک کرد.

عبدالله عبدالله صبح امروز با نخست‌وزیر قزاقستان دربارۀ گسترش روابط دوجانبه در عرصه‌های تجاری و مبادلات اقتصادی میان دوکشور و برخی مسایل دیگر دیدار ملاقات کرد.

در ادامه، عبدالله عبدالله در نمایشگاه جهانی اکسپو در شهر آستانه اشتراک کرد و از غرفۀ افغانستان و برخی کشورهای دیگر دیدار نمود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار