رییس انجمن عکاسان کرمانشاه با بیان اینکه هنر عکاسی نیز مانند هر هنر دیگر نیازمند سال ها تمرین و ممارست است، گفت: متاسفانه تصور برخی از این حرفه این است که با فشار دادن یک دکمه می‌توان عکاس شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛علیرضا قمری رییس انجمن عکاسان کرمانشاه با اشاره به قدمت 200 ساله هنر عکاسی، گفت: از زمان ثبت اولین عکس تاریخ حدود 200 سال می‌گذرد و برای همین می‌توان گفت عکاسی هنر نویی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه عکاسی نیز مانند هر هنر دیگر مفاهیم پایه زیباشناسی در خود دارد، گفت: این رشته هنری به شدت وابسته به تکنولوژی و تجهیزات است و با توجه به پیشرفت تجهیزات می‌توان گفت این هنر نیز رو به پیشرفت است.

قمری به تفاوت‌های فیلم و عکس اشاره کرد و افزود: فیلم یک جور عکاسی است که فریم‌های پشت سر هم با سرعت از مقابل چشمان مخاطب عبور می‌کنند. شاید فیلم بتواند اطلاعات بسیاری به مخاطب بدهد، اما هیچ چیز مانند عکس فکر مخاطب را درگیر نمی‌کند.

وی افزود: از آنجا که عکس ایستا است، مخاطب فرصت بیشتری برای تفکر در خصوص آنچه می‌بیند دارد و ذهن درگیر شده و قدرت تجزیه و تحلیل بالا می‌رود.

قمری با اشاره به وجود حدود 20 شاخه عکاسی، گفت: در منابع مختلف شاخه‌های بسیاری برای عکاسی معرفی شده، اما بطور میانگین حدود 20 شاخه عکاسی از جمله پرتره، معماری، طبیعت، ورزشی و مستند داریم.

رییس انجمن عکاسان کرمانشاه در خصوص مشکلات جامعه عکاسان، غرور کاذب را مشکل اصلی این رشته هنری عنوان کرد و افزود: متاسفانه امروزه بسیاری افراد با در دست گرفتن دوربین عکاسی و یا حتی دوربین گوشی موبایل این تصور برایشان ایجاد می‌شود که عکاس شده‌اند.

وی با بیان اینکه عکاسی یک مهارت است، گفت: برای آموختن هر مهارت باید چندین سال تلاش کرد و در عکاسی نیز پس از کسب مهارت می‌توان در دنیای هنر عکاسی پیش رفت.

 

انتهای پیام/ز

عکاسی هنر نویی به شمار می‌رود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.