ناظر گمرکات استان آذربایجان‌شرقی گفت: به منظور سهولت امور صادرات انگور و کشمش ملکان به زودی دفتر نمایندگی گمرک استان در این شهرستان گشایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛علی‌اصغر عباس‌زاده ناظر گمرکات استان آذربایجان‌شرقی در جلسه کار گروه آب،کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان ملکان گفت: پرونده گشایش این دفتر در گمرک کشور در حال بررسی بوده و احتمالا طی یکی دو ماه آینده مجوز این نمایندگی صادر خواهد شد.

وی افزود: تا زمان گشایش دفتر نمایندگی ملکان، گمرک استان آماده است به صورت سیار در شهرستان ملکان و حتی در سر باغات حضور یافته و کارهای گمرکی انگور و کشمش را انجام دهد.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان نیز در این جلسه از اختصاص 147 میلیارد ریال یارانه انگور به استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه حجم بیشتر باغات انگور استان در ملکان می باشد لذا مبلغ 125 میلیارد ریال از کل اعتبار به شهرستان ملکان اختصاص یافته است.

وی افزود: یارانه انگور با تصویب هیات دولت از 200 هزار تومان به 500 هزار تومان افزایش یافته و به زودی به حساب تاکداران واریز خواهد شد.

در پایان جلسه تعدادی از صادرکنندگان کشمش مسایل و مشکلات خود را با مسوولان حاضر در جلسه در میان گذاشته و خواستار توجه بیش از پیش آنها به مشکلات تاکداران و تولیدکنندگان کشمش ملکان شدند.

 

انتهای پیام/ش

اختصاص 147 میلیارد ریال یارانه انگور به استان آذربایجان شرقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.