نخستین همایش استانی توسعه، مشارکت و معرفی فرصت های سرمایه گذاری شهر تاریخی لیلان برگزار شد‎.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محمدباقر خانی فرماندار ملکان در این همایش با اشاره به آثار تاریخی متعدد در لیلان خاطرنشان کرد: متاسفانه تاکنون اقدام جدی در زمینه کاوش و تحقیق در زمینه این شهرتاریخی انجام نشده است.

محمدباقر خانی گفت: قلعه بختک این شهر که جزو دو قلعه مهم خشتی ایران محسوب می شود هنوز به خوبی کاوش نشده و هر سال کارهایی ناقص انجام و بعد به حال خود رها می شود.

وی افزود: اگر این قلعه به درستی کاوش و معرفی شود می تواند نه تنها در زمینه جذب گردش موثر باشد بلکه به عنوان یک هویت تاریخی به جهان معرفی شود.

فرماندار ملکان همچنین با اشاره به نبود راه بخش لیلان به مرکز شهرستان، گفت: این بخش تنها بخش در استان است که به مرکز شهرستان راه مواصلاتی ندارد.

خانی افزود: مردم این بخش برای رفتن به ملکان مجبورند از روستاهای میاندوآب عبور کنند که متحمل صرف وقت زیاد و مشکلات فراوان می شوند.

وی از اختصاص 15میلیارد ریال برای تکمیل جاده در حال احداث لیلان - ملکان خبرداد و گفت: تا پایان امسال این راه بعد از 6 سال انتظار به بهره برداری خواهد رسید.

فرماندار شهرستان عجب شیر نیز در این همایش برضرورت حمایت مالی دولت از شهرهای کوچک تاکید کرد و افزود: لیلان با وجود ظرفیت های بالا در زمینه کشاورزی، گردشگری و میراث فرهنگی به جایگاه واقعی خود نرسیده است.

مراثی گفت: علاوه بر تزریق اعتبارات دولتی باید از مردم و سرمایه گذاران بخش خصوصی و توان آنها برای توسعه این شهر استفاده شود.

وی افزود: تشکیل انجمن توسعه شهری و تشکیل مجمع خیرین شهر در جهت توسعه شهر لیلان می تواند موثر باشد.

این همایش با هدف تشکیل صندوق توسعه شهری و توسعه گردشگری و معرفی شهرلیلان برای سرمایه گذاران برگزار شد.

 

انتهای پیام/ش

بهره برداری از جاده در حال احداث لیلان - ملکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.