رقابت های بسکتبال کاپ آسیا امروز با انجام 4 دیدار پیگیری می شود.

مصاف حساس آسمان خراشان ایرانی با کره جنوبی / نخستین فینال آسیایی در انتظار میهمانان جدید قاره کهنبه گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،رقابت های بسکتبال کاپ آسیا امروز با انجام 4 بازی در بیروت لبنان پیگیری می شود. تیم های ایران، استرالیا، نیوزلند و کره جنوبی برای رسیدن به دیدار فینال رو در روی یکدیگر می ایستند و تیم های چین، لبنان، اردن و فیلیپین ها برای کسب عناوین پنجم تا هشتم تلاش می کنند 

ایران - کره جنوبی / کار سخت شاگردان حاتمی برابر شگفتی سازان

دیدار تیم های ملی بسکتبال ایران و کره جنوبی امشب از ساعت 22 و 30 دقیقه به وقت تهران در مرحله نیمه نهایی رقابت های کاپ آسیا در برگزار می شود. شاگردان حاتمی که تاکنون در تمام دیدار هایشان به برتری رسیده اند اما امروز کار ساده ای برابر کره جنوبی نخواهند داشت.

کره جنوبی ها اگر چه شروع خوبی در این رقابت ها نداشتند و به عنوان تیم سوم راهی مرحله حذفی شدند اما در ادامه موفق شدند با شکست ژاپن توانستند به مرحله یک چهارم نهایی برسند. کمتر کسی تصور می کرد که قهرمان دوره گذشته این رقابت ها یعنی فیلیپین نتواند از سد کره جنوبی بگذرد. با این حال کره ای ها شگفتی ساز شدند و با شکست سنگین فیلیپین جواز حضور در مرحله نیمه نهایی این رقابت ها را پیدا کردند. حالا هم چشم بادامی ها باید در مقابل ایرانی بایستند که در مرحله یک چهارم موفق به شکست لبنان میزبان شده است.

ایران در این دوره از رقابت ها بهترین شوت زن ها را در اختیار دارد و رکورد های خاصی را به خود اختصاص داده است. کره ای ها آخرین باری که توانستند تیم ملی بسکتبال کشورمان را در رقابت های کاپ آسیا شکست دهند به سال 2005 باز می گردد.

نیوزلند - استرالیا / دیدار مهمانان جدید قاره کهن در بیروت

دیدار تیم های ملی استرالیا و نیوزلند امشب از ساعت 20 به وقت تهران در بیروت برگزار می شود. هر 2 تیم نخستین حضورشان را در قاره آسیا تجربه می کنند و از قدرت های بسکتبال جهان محسوب می شوند. استرالیا در جایگاه دهم جهان قرار دارد و نیوزلند هم تیم بیستم جهان است.

استرالیا هم مانند ایران در این رقابت ها شکستی را تجربه نکرده است و در مرحله یک چهارم نهایی موفق شد تیم چهاردهم جهان یعنی چین را از پیش رو بردارد. نیوزلندی ها هم اردن را شکست دادند و در میان چهار تیم برتر قرار گرفتند. این بازی به نوعی دربی اقیانوسیه هم محسوب می شود و برنده این دیدار می تواند برای نخستین بار یک فینال آسیایی را تجربه کند.

 چین - اردن / تلاش چشم بادامی ها برای شکست اردنی ها

دیدار تیم های بسکتبال چین و اردن امروز از ساعت 15 در ورزشگاه نوحد نافل انجام می شود . چینی ها در مرحله مقدماتی این مسابقات موفق شدند از سد قطر و عراق بگذرند و با یک شکست  مقابل فیلیپین به عنوان تیم دوم گروهشان راهی مرحله حذفی شوند. آن ها در ادامه سوریه را از میان برداشتند اما در مرحله یک چهارم نهایی مغلوب تیم قدرتمند استرالیا که به تازگی در آسیا بازی می کند شدند تا نتوانند در میان چهار تیم برتر رقابت های کاپ آسیا قرار بگیرند.

چینی ها با وجود آن که در جایگاه چهاردهم جهان قرار دارند در این مسابقات خیلی قدرتمند ظاهر نشده اند و پیروزی های خفیف و دو شکستشان در این بازی ها نشان داده که امکانرقم خوردن هر نتیجه ای برای آن ها وجود دارد. در طرف مقابل هم اردنی قرار دارد که در مرحله مقدماتی این رقابت ها با تیم ملی کشورمان هم گروه بود و نشان داد تیم خطر ناکی است. اردنی ها در این رقابت ها از سد تیم هایی چون هند ، سوریه و عراق گذشته اند و تنها 2 شکست در مقابل ایران و نیوزلند را تجربه کرده اند . درست است که نمی توان بر روی کاغذ تیمی را از قبل برنده دانست. اما با این حال شکست اردن امکان پذیر تر از پیروزیشان در مقابل چینی ها است.

لبنان - فیلیپین / قهرمان دوره گذشته به دنبال حفظ آبرو

تیم های ملی بسکتبال لبنان و فیلیپین امروز دومین دیدار مرحله حذفی، برای کسب عنوان های  پنجم تا هشتم برگزار می کنند . فیلیپین که قهرمان دوره گذشته رقابت های کاپ آسیا محسوب می شوند در این دوره ناکام بود و با وجود شکست تیم هایی چون چین ، عراق و قطر و صعود مستتقیم به مرحله یک چهارم نهایی نتوانست از سد کره جنوبی بگذرند تا خداحافظی زود هنگامی با این رقابت ها داشته باشد.به همین دلیل فیلیپین شانس نخست عنوان پنجمی این رقابت ها محسوب می شود.

اما در طرف مقابل هم  تیم خوبی به نام لبنان وجود دارد. لبنانی ها اگرچه بازیکنانی چون پله و فادی الخطیب را در اختیار داشتند اما در مرحله یک چهارم نهایی این مسابقات نتوانستند از سد تیم قدرتمند ایران بگذرند تا با وجود میزبانی این رقابت ها در حسرت عنوان اول تا چهارم باقی بمانند . به همین دلیل انتظار می رود که این بازی بسیار حساس باشد.

انتهای پیام /

نگاهی به دیدار های امروز کاپ آسیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.