اهدای عضو؛ اهدای زندگی

اعضای یک بیمار مرگ مغزی لردگانی به چهار بیمار نیازمند پیوند عضو زندگی دوباره بخشید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ زهرا سیاح هماهنگ کننده تیم پیوند اعضای چهارمحال و بختیاری، از اهدای اعضای گنجعلی مالکی بیمار ۳۷ ساله مرگ مغزی از اهالی لردگان به چهار بیمار نیازمند پیوند عضو خبر داد.

وی گفت: این بیمار در تاریخ ۱۹ مردادماه جاری به دنبال خونریزی مغزی ناشی از تصادف با موتورسیکلت در بخش ICU بیمارستان شهدای لردگان تحت مراقبت قرار گرفت.

سیاح افزود: با تأیید مرگ مغزی بیمار توسط تیم پزشکی این بیمارستان، در تاریخ ۲۵ مرداد در مرکز آموزشی و درمانی آیت الله کاشانی شهرکرد پذیرش گردید.

وی اظهار داشت: پس از اعلام رضایت خانواده بیمار، عمل جداسازی اعضای وی در شامگاه جمعه گذشته ۲۷ مرداد با کمک تیم جراحی اعزامی از شیراز انجام و کبد بیمار پس از جداسازی به شیراز و یکی از کلیه‌ها به اصفهان منتقل شد.

سیاح ادامه داد: یکی دیگر از کلیه‌های بیمار مرگ مغزی هم به بیمار هم استانی در بیمارستان آیت الله کاشانی پیوند زده شد و بخشی از نسوج جداسازی شده به تهران ارسال گردید.

وی افزود: خانواده مرحوم مالکی، دوازدهمین خانواد‌های در استان بودند که در سال جاری با اعلام رضایت برای اهدای اعضای عزیزان خود به چندین بیمار نیازمند پیوند عضو، جان دوباره بخشیده اند.

به گفته سیاح؛ با اهدای کلیه‌های این بیمار مرگ مغزی، بیست و پنجمین جراحی پیوند کلیه در چهارمحال و بختیاری با موفقیت انجام شد.

شهر لردگان (مرکز شهرستان لردگان) در فاصله ۱۶۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۲۷ آذر ۱۳۹۶
عاطفه علیدادی اهدای عضو لرستان
آخرین اخبار