مدیر اجرایی بنیاد خیریه نورآوران سلامت شرق کشور گفت: هزار عینک رایگان بین اهالی 15 روستای شهرستان شیروان توزیع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ دکتر سعید زرینی مدیر اجرایی بنیاد خیریه نورآوران سلامت شرق کشور افزود: تیم عینک نورآوران سلامت که اتحادیه عینک سازان مشهد مسئولیت این کار را دارند در سه روز اخیر اقدام به توزیع عینک های تجویز شده و تعیین فرم برای عینک دوربین متناسب با بیمارانی که مورد معاینه قرار گرفته اند انجام دادند.

وی گفت: این تیم به جای فراخوان مریض از روستاهای محروم و نقاط دور این شهرستان، با حضور خود در روستاها خدمات چشم پزشکی را ارائه دادند که مردم مناطق محروم و نقاط دور روستایی به 7 پایگاه روستایی در این شهرستان مراجعه کردند.

زرینی این پایگاه ها را شامل لوجلی، قولانلو، کوسه، حلوا چشمه، ینگه قلعه، کمیته امداد و شهرک امام رضا در بخش سرحد شیروان عنوان کرد و افزود: بیمارانی که عینک خود را تحویل گرفته اند از قبل توسط پزشک این تیم معاینه شده بودند.

مدیر اجرایی بنیاد خیریه نورآوران سلامت شعبه شرق گفت: برنامه تعریف شده برای معاینه چشم توسط تیم خیران نورآور سلامت روزانه در شیروان 80 بیمار است.

به گفته وی بنیاد خیریه نورآوران سلامت شعبه شرق کشور از سال 92 کار اجرایی خود را شروع کرده که هر سال در 3 منطقه حضور پیدا می کند و تاکنون در خراسان رضوی(گناباد)، خراسان شمالی( مانه و سملقان و شیروان) و خراسان جنوبی( نهبندان و بخش قهستان) برای مردم روستاهای محروم در بخش چشم پزشکی و دندان پزشکی خدمات رایگان ارائه داده است.

از ابتدای تاسیس بنیاد خیریه نورآوران سلامت شعبه شرق کشور تاکنون، این گروه در 11 منطقه در 7 استان با استقرار اتاق های عمل سیار علاوه بر خدمات تخصصی چشم پزشکی و نیز بینایی سنجی، خدمات دندانپزشکی نیز به محرومان منطقه ارائه داده اند.

انتهای پیام/آ

توزیع عینک رایگان در 15 روستای شهرستان شیروان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.