نماینده مردم خمینی شهر گفت: رئیس جمهور باید هیأت وزیران را به صورت کامل معرفی می‌کرد و اکنون برای تعیین و تکلیف از شورای نگهبان استفساریه گرفت.

ابطحی: مجلس برای تعیین تکلیف معرفی وزیر علوم از شورای نگهبان استفساریه بگیرد/ لاریجانی: مخالف نیستم اما باید خودمان تصمیم بگیریمبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر طی اخطاری با استناد به اصل 135 و 87 قانون اساسی در صحن علنی امروز (شنبه، 28 مرداد ماه) و در جریان بررسی رأی اعتماد به وزرا خطاب به لاریجانی رئیس مجلس گفت: صبح صحبت‌های شما در دفاع از اینکه دولت می‌توانددر مواقع اضطراری برای وزارت علوم سرپرست تعیین کند قابل تأمل است.

وی ادامه داد: این در صورتی است که بر اساس ماده 204 و 206 آیین نامه داخلی مجلس و همچنین اصل 137 قانون اساسی تعیین سرپرست بعد از تشکیل کابینه و همچنین بعد از آن که وزیر استیضاح یا اتفاق دیگری افتاد مشخص شود.

ابطحی تأکید کرد: ما نمایندگان زمانی که می‌خواهیم به وزیر آموزش و پرورش رأی دهیم باید وزیر علوم مشخص باشد تا فضای آموزشی دولت را بسنجیم لذا رئیس جمهور باید هیأت وزیران را معرفی می‌کرد.

نماینده مردم خمینی شهر با بیان اینکه فوت و تصاف یک استثنا است گفت: به نظر بنده شما می‌توانید اگر همچنان روی حرفتان هستید یک استفساریه فوری از شورای نگهبان در این رابطه بگیرید.

لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به تذکر ابطحی گفت: همانگونه که رئیس جمهور در صحن علنی اعلام کرد وزیر پیشنهادی علوم شب قبل از معرفی وزرا انصراف داد و این یک استثنا است حال باید با این موضوع چه کنیم.

رئیس مجلس با اشاره به اینکه حد نصاب هیأت وزیران چیست بیان داشت: مانند مجلس که آیا می‌توان گفت که برای تشکیل مجلس حضور 290 نفر نماینده حد نصاب است؟ لذا بنده مخالف نظر شما در مورد گرفتن استفساریه نیستم اما خودمان باید تصمیم بگیریم.

انتهای پیام /

 

رای اعتماد مجلس به كابينه دوم حسن روحانی  

موافقان و مخالفان کابینه دوازدهم 

اعضای پیشنهادی کابینه دوازدهم+اسامی و برنامه وزرا

گزارش کامل اولین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

گزارش کامل دومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

گزارش کامل سومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۷:۱۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
بسیار نگرانم که نکند خدایی نکرده وزیر پیشنهادی وزارت علم زن باشد آنوقت دیدن دارد بعد از اینهمه دکتر وتحصیلکرده مرد امیدوارم چنین نشود که مساوی با نابودی ورسواییست در همه زمینه ها آقای روحانی فرد هوشیار وبا تدبیریست اگر متاثر از دیگران نشود این کار را نمی کند
آخرین اخبار