همزمان با هفته دولت ، دو مرکز فرهنگی سیار روستایی کانون پرورش فکری در سرخه و میامی با اعتبار 290 میلیون تومان افتتاح می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان از افتتاح دو مرکز فرهنگی سیار روستایی همزمان با هفته دولت خبر داد و گفت: با گشایش این دو مرکز، تعداد مراکز شهری و روستایی استان به 24 مرکز افزایش می‌یابد و این مراکز با هدف افزایش سطح پوشش خدمات به نقاط مختلف و با اولویت مناطق محروم راه‌اندازی می‌شود.


وی با تأکید بر لزوم مشارکت بیشتر خیران در بخش‌های فرهنگی و آموزشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، اظهار داشت: کمک‌های خیران به اداره‌کل بسیار یاری‌رسان است و در صورت نبود خیران این اداره‌کل از نظر مالی به مشکل برخواهد خورد.


مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان با اشاره به آسیب جدی بی‌علاقگی کودکان به کتاب، گفت: بزرگ‌ترین مشکل امروز کودکان و نوجوانان، نداشتن مطالعه است و طی سال‌های اخیر امانت‌بردن کتاب‌ها از مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری استان سمنان بسیار افت کرده است و کودکان و نوجوانان رغبت کمتری برای مطالعه کتاب دارند.


وی، راهکار اصلی آشتی کودکان با کتاب را تشویق خانواده‌ها عنوان و تصریح کرد: نقش خانواده‌ها برای ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه بیشتر، بسیار پر رنگ است و خانواده‌ها نیز باید این موضوع را جدی بگیرند.


جمال همچنین بیان داشت: در دنیای امروز و با پیشرفت فناوری نمی‌توان با فضای مجازی مبارزه کرد؛ ولی باید کودکان و نوجوانان به این مهم پی ببرند که هیچ‌گاه فضای مجازی جای کتاب را نخواهد گرفت.


مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان با بیان اقدامات اداره‌کل کانون پرورش فکری استان سمنان تصریح کرد: سال گذشته تعدادی از اعضای فعال کتابخوان بدون دریافت هیچ هزینه‌ای به اردوی همدان اعزام شدند و امسال نیز اعضای فعال مناطق محروم و روستایی در دهه اول شهریورماه سال جاری به مازندران اعزام خواهند شد.


وی با اشاره به نزدیکی آغاز سال تحصیلی در مهر 96، یادآور شد: نمایشگاه نوشت‌افزارهای ایرانی‌اسلامی به‌همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان به‌مدت 20 روز در شهریورماه برپا می‌شود.


مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان در پایان با اشاره به نامگذاری سال به نام «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» گفت: کانون از سال‌های گذشته، تولیدکننده انواع بازی و سرگرمی بود و مردم نیز باید از تولید ایرانی با خرید محصولات این نمایشگاه حمایت کنند.


انتهای پیام / ه


افتتاح دو مرکز فرهنگی سیار روستایی در استان سمنان همزمان با هفته دولت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.