تصاويری از رفتار وحشيانه يک پليس در ايالت اوهايو با يک مرد سياه‌پوست در اينترنت منتشر شد.

انتشار ویدئویی از برخورد خشونت‌بار پلیس آمریکایی با یک سیاه‌پوستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  خبرگزاری فرانسه، به دنبال انتشار تصاویر ویدئویی که یک پلیس را در حال کتک زدن مردی سیاه‌پوست نشان می‌دهد، مقامات ایالت اوهایو آمریکا تحقیقاتی را درباره متوسل شدن پلیس این ایالت به خشونت در زمان بازداشت افراد آغاز کردند. این ویدئو تازه‌ترین مورد متوسل شدن بیش از حد پلیس به خشونت علیه آمریکایی‌های آفریقایی تبار است.

از شیکاگو، تا صبح روز جمعه به وقت محلی، بیش از هفت میلیون نفر تصاویر ویدئویی از بازداشت این شهروند سیاه‌پوست را در شبکه اینترنت مشاهده کردند. یک رهگذر که در محل حضور داشت این تصاویر را در پایگاه اجتماعی فیسبوک قرار داد.

پلیس اوهایو نیز تصاویر ضبط شده دوربین خودرو پلیس را منتشر کرد که نشان می‌دهد ریچارد هوبارد (۲۵ ساله) در حالی که کتک می‌خورد مجبور می‌شود روی زمین دراز بکشد.

پلیس در گزارش اولیه خود درباره این حادثه که شنبه گذشته روی داد اعلام کرد هوبارد در برابر بازداشت خود مقاومت کرده است ولی تصاویر ویدئویی نشان می‌دهد او مقاومت خشونت‌آمیزی در برابر نیرو‌های پلیس نشان نمی‌دهد.

مقامات شهر یوکلید نزدیک کلیولند که حادثه در آنجا روی داد اعلام کردند آنچه روی داد پرسش‌های متعددی مطرح می‌کند و آن‌ها تحقیق در این باره را آغاز کرده‌اند.

این تصاویر همچنین پرسش‌هایی درباره مقررات استخدام نیرو‌های پلیس و بررسی پیشینه آن‌ها مطرح می‌کند.

هنوز هویت پلیسی که هوبارد را کتک می‌زند اعلام نشده است، اما اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا اعلام کرد «مایکل امیوت» یکی از افراد پلیس که در صحنه حضور داشت قبلا مجبور شده بود از شغل خود در بخش دیگری از پلیس استعفا کند.

این حادثه بار دیگر شکاف عمیق بین بسیاری از آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار و پلیس آمریکا را نشان داد. پیش از این نیز تصاویر مشابهی درباره متوسل شدن پلیس به خشونت علیه سیاه‌پوستان ضبط و منتشر شده بود.

انتهای پیام/

انتشار ویدئویی از رفتار وحشيانه يک پليس در ايالت اوهايو با يک مرد سياه‌پوست 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار