فرمانده نیروی هوائی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: تقدیم ۱۰۵ شهید والامقام و جاویدالاثر در دوران هشت سال دفاع مقدس سند افتخار این نیروی الهی و خدمت گذار نظام و ملت است.

۱۰۵ شهید جاویدالاثر سند افتخار نهاجا استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛امیرسرتیپ خلبان حسن شاه ‌صفی  فرمانده نیروی هوائی ارتش در تبریز، در مراسم معارفه فرمانده جدید پایگاه شکاری شهید فکوری تبریز، افزود: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی تعداد ۳۳۱ شهید خلبان را در دوران دفاع مقدس تقدیم این آب و خاک کرده است که از این تعداد خلبان شهید، تا به امروز ۱۰۵ شهید هنوز جاوید الاثر هستند.

 

وی با اشاره به رشادت ها و فداکاری های تیزپروازان نیروی هوائی در دوران هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: در آن دوران براساس برخی خاطراتی که منتشر شده، صدام گفته بود من به کمک هیچ کشور عربی برای حمله به ایران نیاز ندارم و شکست سنگینی به ایران وارد می‌کنم، اما همین صدام پس از چهار هفته گفت که من در محاسباتم اشتباه کردم.

 

امیر شاه صفی ادامه داد: صدام می ‌گفت ایرانی‌ها مرگ را مثل آهن ذوب شده در دستانشان نرم می ‌کنند و آگاهانه به سراغ مرگ می ‌روند و اهداف ما را مورد تهاجم قرار می‌دهند.

 

وی خاطرنشان کرد: صدام حتی پس از حمله به کویت لباس نظامی نپوشید و گفت مردی در کویت نمی‌ بینم که لباس نظامی بپوشم اما در جنگ با ایران چون همه مرد بودند لباس نظامی پوشیده بودم.

 

وی با تاکید بر نقش مهم و تعیین کننده نیروی هوائی در دوران جنگ تحمیلی، یادآور شد: محاسبات صدام فقط به‌ خاطر آمادگی در نیروی هوایی به هم خورده بود.

 

امیر شاه صفی ادامه داد: در آن سال‌های غرورانگیز دفاع مقدس، پایگاه دوم شکاری تبریز از همان ابتدا و تا آخرین روز دفاع، کارهای بزرگی انجام داد که برای همیشه تاریخ ماندگار خواهد بود.

انتهای  پیام/خ

رشادت وفدارکاریهای  تیزپروازان  نیروهی هوائی دردوران هشت سال دفاع مقدس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.