نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: اعضای شورای اسلامی شهر باید با برنامه ریزی و هماهنگی و فارغ از مسایل جناحی به فکر مردم و انتخاب شهردار مناسب و خدمت صادقانه به شهروندان یزدی باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ آیت الله محمدرضا ناصری یزدی ،در خطبه های این هفته نمازجمعه یزد افزود: در اسلام و بر اساس آموزه های دینی هیچ امری مهمتر از خدمت به مردم نیست و شورای شهر باید عرصه خدمت باشد.

وی ادامه داد: اعضای شورای شهر باید با دقت و بررسی کامل در انتخاب شهردار مناسب و خدمتگذار مردم بیش از گذشته اقدام کنند که ماموریتی مهم محسوب می شود.

خطیب جمعه یزد در ادامه به اهمیت روز جهانی مساجد و نقش و جایگاه این سنگر مقدس در پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: باید با برنامه ریزی ضمن جذب جوانان در رونق بخشیدن به مساجد اقدام جدی شود.

ناصری یزدی تصریح کرد: جذب و مشارکت جوانان در مساجد و فعالیتهای مذهبی و فرهنگی مانع حضور این قشر در برخی برنامه ها و فضای مجازی بدون محتوا می شود.

امام جمعه یزد با ابراز خرسندی از موفقیت دانش آموزان یزد در آزمون ورودی امسال به دانشگاه ها ادامه داد: مسئولان باید تهمیداتی اتخاذ کنند که از وجود نخبگان و جوانان مستعد در کشور فراهم شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد اضافه کرد: اگر زمینه و امکانات لازم برای حضور و ارتقای علمی جوانان فراهم نباشد به طور حتم زمینه خروج آنها را از میهن فراهم می شود که شایسته نیست و باید برای موفقیت جوانان و بهره گیری از توان آنها اقدام شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با ابراز تاسف از کشتار مردم یمن توسط ایادی اسکتبار جهانی و دشمنان اسلام ،گفت: مردم بیدار جهان و مسلمانان باید همواره به فکر مردم مظلوم یمن و ظلمی که بر آنها وارد می شود، باشند.

ناصری افزود: مجامع به اصطلاح حقوق بشر باید جنایتهای دشمنان علیه امت اسلام و به خصوص یمن و بحرین را محکوم کنند این انتظاری جهانی از آنهاست.

خطیب جمعه یزد همچنین با گرامیداشت 26 مرداد سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی یادآور شد: صبر و استقامت آزادگان نشات گرفته از قدرت لایزال الهی است و انسان عادی هرگز نمی تواند این همه شکنجه طاقت فرسا را تحمل کند.

وی با بیان اینکه آزادگان نباید اجازه دهند شیطان، وسوسه شان کند و اجر مناجات و اعمال نیکشان ضایع شود، ادامه داد: تربیت فرزندان بر پایه مبانی اسلام ناب محمدی باید دغدغه ایثارگران و خانواده های معظم شهدا باشد.

انتهای پیام/ص

آخرین نماز جمعه مرداد 96 یزد برگزار شد

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار