مهم ترین اخبار و رویدادهای معاونت اجتماعی شهرداری تهران را با یک کلیک مشاهده کنید.

بهره‌برداری از مسجد «هفتاد و دو تن» در میدان آزادی/مدارس شمال تهران برای سال تحصیلی جدید آماده سازی می شوندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛معاونت اجتماعی شهرداری تهران در هفته ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در ادامه به آن می پردازیم.

بهره‌برداری از مسجد «هفتاد و دو تن» میدان آزادی در آغاز هفته جهانی مساجد

مجتبی عبداللهی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به ساخت مسجد هفتاد و دوتن در یکی از مدخل های وروردی شهر تهران با کارکرد فرامنطقه ای، اظهارکرد: این مسجد در مجاورت پایانه مترو، اتوبوس، تاکسی، فرودگاه احداث شده که علاوه بر اقامه نمازهای یومیه، برای برگزاری مراسم‌های ملی و مذهبی و گردهمایی ها  به دلیل موقعیت مکانی اهمیت خواهد داشت.

وی با بیان اینکه از ویژگی مهم این مسجد ارائه خدمات شبانه روزی به مردم است، گفت: با توجه به اهمیت پروژه به لحاظ ملی، مذهبی، قرارگیری در مجاورت میدان آزادی و ورودی غربی شهر تهران بکارگیری فناوری های روز، مصالح مقاوم و متناسب با برج آزادی جهت اجرای نمای ساختمان در دستورکار شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران قرار گرفت.

شناسایی و جذب ۱۱ هزار متکدی و کارتن‌خواب در چهار ماه نخست سال جاری

رضا قدیمی مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با تاکید بر نحوه ساماندهی افراد جذب شده در مراکز شهرداری بیان کرد: طی ۴ ماه اول سال، هزار و ۶ نفر به سامانسرای اسلامشهر و ۴۷۲ نفر به سامانسرای لویزان منتقل شدند. ضمن اینکه از مجموع افراد جذب شده ۸ هزار و ۲۲۹ نفر به مددسرای مردان و ۶۳۰ نفر به مددسرای زنان منتقل شدند.

وی ادامه داد: از میان ۱۰ هزار و ۷۱۶ مددجوی جذب شده، ۲ هزار و ۶۲ نفر متکدی و ۸ هزار و ۶۵۴ نفر بی خانمان بودند، همچنین ۹ هزار و ۴۵۹ نفر از این افراد را مردان و هزار و ۲۵۷ نفر را زنان تشکیل دادند.

مدارس شمال تهران برای سال تحصیلی جدید آماده سازی می شوند

سعید کارگران معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه یک، اظهار داشت : هدف از اجرای طرح حمایت از مدارس و کمیته اجرایی آن، سرعت بخشیدن و بالا بردن دقت بر فرآیند تهیه، ارائه، بررسی و نظارت بر گزارش عملکرد، ایجاد الگوی مدیریت واحد و عادلانه در توزیعخدمات به مدارس، کمک به ارتقای سطح خدمات آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و بهداشتی به دانش آموزان، کمک به تجهیز، بهسازی و نوسازی، ایمن سازی و بازسازی محیط های آموزشی است.

وی خاطر نشان کرد: طرح حمایت از مدارس با بودجه ای در حدود ۲٠ میلیارد ریال در قالب سه فعالیت عمرانی، تجهیزی و برنامه ای شامل توسعه و بازسازی مدارس، احداث و تعمیر و تجهیز آبخوری ها، سرویس های بهداشتی، فعالیتهای فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، اجرای جشنواره های مشکات، شمسه و غیره همچنین ایجاد پایگاههای تابستانی، تجهیز نمازخانه ها و آزمایشگاه ها، تهیه لوازم فرهنگی و آموزشی، تهیه و نصب تجهیزات ورزشی و غیره اجرا می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار