آیت‌الله امینی از سابقون در انقلاب و نهضت امام خمینی بود و با نگارش کتاب‌های بی‌شمار زمینه رشد و توسعه معارف اهل‌بیت(ع) را در عرصه جهانی فراهم کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بیست و ششم مرداد، در سالروز بازگشت آزادگان، شهر نجف‌آباد، که هنوز سایه ابهت و دلاورمردی شهید حججی در آن طنین‌انداز است، شاهد برگزاری سومین فصل از آیین تجلیل از بزرگان و نام‌آوران شهر نجف‌آباد بود.

این مراسم  امروز و به پاسداشت فعالیت‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی، آیت‌الله ابراهیم امینی نجف‌آبادی صورت گرفت، شاهد حضور بزرگانی چون آیت‌الله طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان، آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، آیت‌الله عبداللهی عضو مجلس خبرگان رهبری، استاندار اصفهان، و جمع کثیری از علما و فضلا و مردم شهیدپرور شهرستان بود.

قرائت پیام آیت‌الله مظاهری، زعیم حوزه‌های علمیه اصفهان، درباره شخصیت علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی آیت‌الله امینی، فصل آغارین این مراسم را تشکیل می‌داد.

آیت‌الله امینی که با وجود کهولت سن و بیماری در این مراسم حضور یافت، گفت: نجف‌آباد یک شهر استثنایی است که این ثمره وجود علمایی چون آیت‌الله حججی، آیت‌الله ریاضی و دیگر علما است که در زمانی که طلبگی یک امر مغفول در جامعه بود، این بزرگواران با تلاش خود باعث جذب بسیاری از جوانان به مکتب اهل‌بیت(ع) شدند و من حضورم را در حوزه به برکت وجود این علما می‌دانم.

از دیگر سخنرانان این مراسم آیت‌الله طباطبایی‌نژاد بود که در توصیف شخصیت آیت‌الله امینی افزود: نکته ارزشی در بین تمام فضائل و ویژگی‌های برجسته آیت‌الله امینی، یک نکته است و آن تأیید مرجعیت حضرت امام در سخت‌ترین شرایط انقلاب بود که شاید ظاهر این کار در آن دوران خفقان طاغوت، ساده باشد، اما اگر به عمق جریان دستگیری امام نگاه کنیم خواهیم دید که کار بزرگی انجام شد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی نیز به عنوان یکی از شاگردان آیت‌الله امینی درباره شخصیت وی بیان داشت: وی از سابقون الاولون در انقلاب و نهضت امام خمینی بود و با نگارش کتاب‌های بی‌شمار زمینه رشد و توسعه معارف اهل‌بیت(ع) را در عرصه جهانی فراهم کرد که کتاب‌هایش به بیش از 24 زبان زنده دنیا ترجمه شده است و بیش از 40 اثر از وی که برخی به کرات چاپ شده، وجود دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: از مسائل مهمی که در رابطه با آیت‌الله امینی و برخی از علمای آن زمان وجود دارد، کشف شخصیت امام راحل از سال‌های 1320 توسط این بزرگواران است که تا امروز ادامه دارد.

استاندار اصفهان نیز در این مراسم با اشاره با تقدیر از برگزاری چنین جلساتی در شهرستان نجف‌آباد، خاطرنشان کرد: برگزاری چنین جلساتی در تکریم از بزرگان و علما که در شهرستان نجف‌آباد به فصل سوم خود رسیده است، باید الگوی دیگر شهرستان‌های استان نیز قرار گیرد، استانی که پایتخت فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی است.    

نماینده ولی‌فقیه در نجف‌آباد، در ادامه درباره شخصیت این عالم بزرگوار تصریح کرد: این سرور مکرم، آیت‌الله امینی، از برگزاری چنین جلسه‌ای امتناع کردند ولی درست است ایشان نیازمند به چنین جلساتی نیستند، ولی ما نیازمند برگزاری این جلسات هستیم و جامعه ما و نسل جوان ما محتاج این برنامه‌ها است تا در این جنگ فرهنگی، با شناخت هر چه بیشتر این علما به قشر جوان بتوانیم راهگشای مقابله با جنگ نرم باشیم.

گفتنی است رونمایی از تمبر یادبود آیت‌الله امینی و سردیس وی که در محل سالن شهروند نصب خواهد شد، از دیگر برنامه‌های این همایش بود که توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر نجف‌آباد و دفتر امام‌ جمعه و تلاش‌های بی‌وقفه حجت‌الاسلام حسناتی صورت گرفت.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.