كتاب‌های «قهوه‌ سرد آقای نویسنده»، «یک عاشقانه‌ آرام» و «جای خالی سلوچ» پرفروش‌ترین کتاب‌ها در طرح تابستانه هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  طرح «تابستانه كتاب» با شعار «این چنین دوست كتاب است از او دست مدار» از 15 مرداد ماه به مدت 20 روز در مراكز استان‌ها و 30 روز در شهرستان‌ها در حال اجرا است. در هفته گذشته پرفروش‌های این طرح اعلام شد .در زیر به برخی از این کتاب‌ها اشاره می‌کنیم:


كتاب‌های «قهوه‌ سرد آقای نویسنده»، «سلام بر ابراهیم»، «سمفونی مردگان»، «چشم‌هایش»، «چراغ‌ها را من خاموش می‌كنم»، «یک عاشقانه‌ آرام»، «جای خالی سلوچ»، «سووشون»، «پاییز فصل آخر سال است» و «سال بلوا» جزو پرفروش‌ترین كتاب‌های تالیفی طرح «تابستانه كتاب» هستند. همچنین، از جمله كتاب‌های ترجمه‌ای كه در طرح «تابستانه كتاب» در صدر پرفروش‌ترین‌ها قرار گرفته‌اند، می‌توان به كتاب‌های «ملت عشق»، «من پیش از تو»، «جزء از كل»، «دختری كه پشت سر گذاشتی»، «پس از تو»، «بیشعوری»، «یك بعلاوه یك»، «عقاید یك دلقک» و «هنر شفاف اندیشیدن» اشاره كرد.

جعفر سبحانی تبریزی، محمد محمدرضایی، زهرا آیت اللهی، امیرحسین بانكی پورفرد، آدام هارت دیویس، خاویر كرمنت، هما پوراصفهانی، عباس قمی، ریكا زارای و محمود حكمت نیا جزو پرفروش‌ترین نویسنده‌های كتاب‌های عمومی طرح «تابستانه كتاب» تا پایان روز نهم این طرح قرار گرفته‌اند.


فروش تابستانه کتاب از مرز 142 هزار نسخه گذشت


در هفتمین روز از اجرای طرح «تابستانه کتاب» که با مشارکت 827 کتاب‌فروشی از 31 استان کشور در حال برگزاری است، تعداد کتاب‌های فروش رفته تاکنون به 142 هزار و 182 نسخه رسیده است.

در بین 31 استان‌ شرکت‌کننده در طرح تابستانه کتاب، استان تهران با 149 کتاب‌فروشی در صدر قرار دارد و پس از آن، استان اصفهان با 99 کتاب‌فروشی و قم با 95 کتابفروشی در رده‌های بعدی طرح «تابستانه کتاب» قرار گرفته‌اند.

همچنین خراسان‌ رضوی با 81،‌ فارس با 50، کردستان با 33، آذربایجان‌ شرقی با 30،‌ کرمان با 30‌، مازندران با 25، خوزستان با 23، آذربایجان غربی با 21 و همدان با 20 کتاب‌فروشی در این طرح شرکت کرده‌اند.


مصوبات جلسه 577 هیئت انتخاب و خرید کتاب اعلام شد


در جلسه 577 هیئت انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خرید 429 عنوان کتاب در 72 هزار و 400 نسخه به مبلغ کل 15 میلیارد و 390 میلیون و یکصد هزار ریال برای خرید به تصویب رسید.


مراحل تحویل کتاب و سایر مدارک به شرح زیر است:
ناشران محترم بعد از اطلاع از تصویب عناوین ارسالی‌شان همراه با کتاب‌های مصوب به میزان اعلام شده، به انبار کتاب مراجعه کنند و پس از تحویل کتاب‌ها و دریافت رسید انبار، طی مراجعه به امور مالی معاونت امور فرهنگی وزارتخانه مدارک زیر را به مسئول مورد نظر تحویل دهند:

١-رسید انبار دوبرگی (نسخه ذی حسابی و امور مالی)
٢-کپی پروانه نشر معتبر (در زمان دریافت حواله، پروانه نشر حداقل تا ٢ ماه آینده دارای اعتبار باشد)، کپی کارت ملی و کپی شناسنامه ناشر
٣-فاکتور فروش رسمی سربرگ ناشر
٤-اعلام شماره حساب در یکی از بانک های ملی به نام صاحب پروانه نشر
٥-ارائه تصویر کد اقتصادی (سازمان‌ها، شرکت ها و موسسات)


نوشت افزارهای بابای دریایی رونمایی شد

مراسم رونمایی از نوشت‌افزارهای «بابای دریایی » در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

در این مراسم سیدصادق رضایی رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان، با اشاره به نیاز کودکان و نوجوان به الگوهای زنده گفت: قشر کودک و نوجوان باید الگوی خود را بشناسد. اگر حوزه هنری این کار را نکند، دشمنان ما الگوهای خود را به کودک و نوجوان کشورمان معرفی می‌کنند.

وی افزود: کودکان در همه زمینه‌ها به الگو نیاز دارند. امروز قهرمان و الگوی آنها کسانی شدند که ما آنها را قبول نداریم. اگر نگاه قرآنی، ایرانی، اسلامی و تکلیفی داشته باشیم، نیاز است بزرگان ملی خود را بشناسیم و آنها را به عنوان الگو به کودکان‌مان معرفی کنیم. کار کسانی که تولید محتوا می‌کنند، تمام نمی‌شود. تولید لوازم التحریر هم از این قاعده مستثنی نیست.

رئیس حوزه هنری کودکان و نوجوانان با اشاره به تأثیر 9 ماهه و 12 ماهه طرح روی جلد بر کودک و نوجوان اظهار داشت: با توجه به اهمیت الگوسازی و تأثیرگذاری فرهنگی، طرح جلد نوشت افزارهای بابای دریایی، در نیروی دریایی تایید شد. این‌ آثار چاپ شده و امروز رونمایی می‌شود.

 

فراخوان پنجمین عرس بیدل دهلوی منتشر شد


فراخوان مقاله پنجمین عرس بین‌المللی بیدل دهلوی منتشر شد در این فراخوان آمده است:

«عرس بین‌المللی بیدل دهلوی» میعاد همدلی و هم‌افزایی استادان و خادمان ایرانی و غیرایرانی زبان و ادب فارسی است که نقد گرامی عمر و ودیعه خداداد استعداد را وقف بازشناسی، معرفی و احیای میراث جهانگیر فارسی کرده، نویافته‌های ارجمند خویش را در این مجلس محتشم به محک نقد و نظر صیرفیان صاحب اهلیت و انصاف از گوشه و کنار عالم می‌برند. «پنجمین عرس بین‌المللی بیدل دهلوی» به همت بنیاد بیدل و با همکاری کانون ادبیات ایران روزهای 22 و 23 آذر ماه 1396 برابر با 13 و 14 دسامبر 2017 در تهران برگزار خواهد شد. عرس پنجم نیز همچون عرس‌های پیشین، عرصه‌ای سزاوار برای عرضه‌داشت آخرین پژوهش‌ها و دستاوردهای ادبی، فرهنگی و علمی استادان و پژوهشگران در زمینه بیدل‌شناسی به طور خاص و میراث فارسی برون مرزی به طور عام است. پژوهشگران و اندیشمندان گرامی می‌توانند ثمرۀ مطالعات و تحقیقات خود را در یکی از زمینه‌های اعلام شده و در قالب مقالات علمی و آکادمیک به دبیرخانه «پنجمین عرس بین‌المللی بیدل دهلوی» ارسال نمایند.


 مدیرعامل خانه کتاب شهادت محسن حججی را تسلیت گفت


مدیرعامل خانه کتاب شهادت محسن حججی را تبریک و تسلیت گفت. متن پیام مجید غلامی جلیسه، مدیرعامل خانه کتاب به شرح زیر است:
شهادت مظلومانه شهید سرافراز مدافع حرم محسن حججی از فعالان حوزه کتاب و نشر موجب حزن فراوان شد. شهید محسن حججی از جهادگران و فعالان فرهنگی در حوزه ترویج و تبلیغ کتاب بود که حماسه‌های بی‌بدیلش، همیشه در خاطر ملت ما به یادگار خواهد ماند. اینجانب شهادت مظلومانه و غریبانه شهید مدافع حرم محسن حججی توسط گروه‌های تروریستی-تکفیری داعش در سوریه را به خانواده آن شهید بزرگوار و مردم ایران تبریک و تسلیت می‌گویم و برای خانواده این شهید، صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.


100 عنوان از کتاب‌های کانون به پکن سفر می‌کنند


انتشارات کانون با ارائه و معرفی 100 عنوان از آثار خود در نمایشگاه کتاب پکن شرکت می‌کند. بیست و چهارمین دوره نمایشگاه کتاب پکن از تاریخ یک تا ۵ شهریور در حالی برگزار می‌شود که «ایران» میهمان ویژه‌ی این رویداد مهم فرهنگی است. بر این اساس، کانون در کنار 12 ناشر و سه آژانس ادبی حضور خواهد یافت تا آثار فاخر ادبیات و تصویرگری ایران در حوزه‌ کودک و نوجوان را به نمایش بگذارد. شعار این نمایشگاه «ایران، رویای رنگین جاده ابریشم» است و فضایی هشت متری به انتشارات کانون اختصاص یافته است. کانون در این نمایشگاه با تنظیم قرار ملاقات‌های از پیش تعیین شده قصد دارد از این فرصت گرانبها برای معرفی نشر ایران و کتاب کودک به ناشران چینی استفاده کافی را ببرد.

 

 انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار