به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛کاظم خلدینسب دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدماتسفر در نشست نمایندگان ستاد مرکزی هماهنگی خدماتسفر که بهمنظور استفاده از امکانات و ظرفیتهای تمام دستگاههای دولتی برای برگزاری هر چه بهتر رویداد «تبریز2018» برگزار شد، گفت: تبریز2018یکی از محوریترین و مهمترین رویدادهایی است که در کشور برگزار خواهد شد.»
وی ادامه داد: «حوزه گردشگری بهعنوان یکی از اولویتهای برنامه دولت در دستورکار است و رئیسجمهوری به این حوزه توجه و بر آن تأکید بسیار زیادی دارند.
خلدینسب ادامه داد: «تبلیغات بسیار منفی علیه کشور ما در دنیا جریان دارد و یکی از راههایی که میتوانیم این تبلیغات منفی را خنثی کنیم و واقعیتها را نشان دهیم گردشگری است.
وی افزود: تبریز2018 رویداد بسیار مهمی است، چراکه این فرصت ممکن است با توجه به وجود 57 کشور اسلامی، تا 57 سال دیگر در اختیار ایران قرار نگیرد. تبریز یک شهر پایلوت است برای معرفی و شناسایی ایران به تمام مردم دنیا، که باید از این فرصت استفاده کنیم.
دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدماتسفر، با تشریح برنامههای سازمان میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری برای برگزاری رویداد «تبریز2018»، گفت: «تمام دستگاههای دولتی و بخشخصوصی باید در برگزاری این رویداد مشارکت داشته باشند، چراکه سازمان میراثفرهنگی بهتنهایی قادر به برگزاری این رویداد نخواهد بود.
وی گفت: «از دستگاههای عضو ستاد میخواهیم درصورتامکان جشنوارهها و برنامههای ملی خود را برای رونقبخشی هر چه بیشتر به صنعت گردشگری، در استان آذربایجانشرقی و در شهر تبریز برگزار کنند.
خلدینسب، با اشاره به اینکه برگزاری همایش شهرداران کشورهای اسلامی در تبریز میتواند برای برگزاری رویداد «تبریز2018» ثمربخش باشد، تصریح کرد: «تبریز یکی از شهرهای مهم در بحث جاده ابریشم است و از این فرصت هم میتوان برای معرفی ظرفیتها و جاذبههای این شهر استفاده کرد.
دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدماتسفر از نمایندگان دستگاههای عضو این ستاد خواست تا پوستر «تبریز2018» را در سایت وزارتخانهها و سازمانهای خود درج کنند.
«تبریز2018» فرصتی برای خنثی کردن تبلیغات منفی علیه ایران است
لیلا اژدری، سرپرست دفتر بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری، نیز در این نشست گفت: «این رویداد فرصت مغتنمی برای شهر تبریز و تمام کشور است. معرفی ایران و خنثی کردن ایرانهراسی در دنیا یکی از مهمترین برنامههایی است که ما در این رویداد باید موردتوجه قرار دهیم.
اژدری تصریح کرد: «میتوان به اجرای برنامههایی با محوریت گردشگری حلال برای معرفی تبریز و ایران بهعنوان مقصد جذابی برای گردشگران مسلمان در خلال رویداد تبریز2018 اقدام کرد.
وی افزد: دستگاههای دولتی که با اتحادیههای خارجی و داخلی مرتبط با فعالیتهای خود ارتباط دارند باید از نفوذ و قدرت خود برای برگزاری هر چه بهتر این رویداد مهم در کشور استفاده کنند.
سرپرست دفتر بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری اضافه کرد: «عرضه خدمات به گردشگران، اقامت گردشگران، شناخت بازارها و بازاریابی و معرفی ایران و تبریز از مهمترین مواردی است که در رویداد تبریز2018 باید به آنها پرداخت و هر یک از دستگاههایی که توانایی و ظرفیت همکاری در این بخشها را دارند باید با تمام توان وارد این عرصه شوند، چراکه این رویداد باید در عرصه ملی مطرح شود.
اژدری تصریح کرد: «این ستاد تجربه چهار سال کار حرفهای در حوزه سفر و گردشگری دارد و باید از این ظرفیت برای پیشبرد اهداف رویداد تبریز2018 استفاده کرد.
وی گفت: «افتتاحیه رویدادتبریز2018 یکی از مهمترین اتفاقاتی است که باید موردتوجه قرار گیرد. این افتتاحیه باید بهصورت حرفهای و بدون نقص برگزار شود، چراکه تمام دنیا این مراسم را نظارهگر خواهند بود.
سرپرست دفتر بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری اضافه کرد: «رویدادهایی که در سال 2018 و در خلال این سال قرار است شکل بگیرد از موارد مهمی است که باید متناسب با رویداد تبریز2018 به آنها پرداخت. برخی دستگاهها برنامههایی را که میتوانند در این سال در تبریز برگزار کنند اعلام کردهاند و ما از سایر دستگاهها هم میخواهیم که برنامههای خود را اعلام کنند تا امکان برنامهریزی و زمانبندی دقیق فعالیتها فراهم شود.
انتهای پیام/ش