دبیر کنفرانس ریاضی ایران از برگزاری چهل و هشتمين کنفرانس ریاضی ایران در همدان خبر داد.

برگزاری چهل و هشتمين کنفرانس ریاضی ایران در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ اسماعیل فیضی دبیر کنفرانس ریاضی ایران با اشاره به کنفرانس ریاضی در ایران گفت: در رشته ریاضیات 94 تخصص می‌توان گنجاند که تنها 16 محور در این کنفرانس‌ها پیگیری می‌شود، در کشور سالانه سمینارهای زیادی برگزار می‌شود اما برگزاری این کنفرانس‌ها به عنوان یکی از برندهای ایران محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: ریاضیات ایران در رتبه چهارم قرار دارد و کشورهای آمریکا‏ روسیه و فرانسه در رتبه‌های بعد از ایران قرار دارند، کنفرانس ریاضی سال گذشته در دانشگاه خوارزمی برگزار شد و امسال این مسوولیت بر دوش همدان و دانشگاه بوعلی سینا نهاده شده است.

دبیر کنفرانس ریاضی ایران با بیان اینکه برگزاری این کنفرانس در همدان می‌تواند معرف استان به عنوان یک شهر تاریخی توریستی و گردشگری باشد تصریح کرد: باید همدان در بخش علمی و فرهنگی سرمایه‌گذاری داشته باشد تا بتواند استان را به عنوان یک برند معرفی کند.

فیضی خاطر نشان کرد: سایت کنفرانس از آبان ماه سال گذشته فعال است که افراد می‌توانستند در آن اطلاعات لازم را دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه یک‌هزار مقاله به دبیرخانه ارسال شده که تنها 700 مقاله به صورت شفاهی و پوستر پذیرفته شدند افزود: یک پنل برای معلمان در نظر گرفته شده که در آن 4000 نفر از فرهنگیان حضور دارند که برنامه‌ریزی این برنامه با مجموعه آموزش و پرورش است.

دبیر کنفرانس ریاضی ایران با بیان اینکه یک پنل ویژه دانش‌آموزان در نظر گرفته شده که 2000 نفر از دانش‌آموزان در آن شرکت دارند گفت: دو کارگاه اوریگامی در این بخش فعال خواهد بود که  فعالیت آن در تاریخ دوم شهریور ماه آغاز می‌شود.

فیضی با تاکید بر اینکه کنفرانس ریاضی از تاریخ 31 مرداد ماه آغاز و تا سوم شهریورماه ادامه دارد خاطرنشان کرد: برای بالارفتن سطح سخنرانی کنفرانس از 80 نفر از اساتید برتر دنیا و کشور دعوت شده تا در این مراسم حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه برای میهمانان خارجی که از دانشگاه‌های برتر اروپا و آلمان حضور دارند ویزا صادر شده است افزود: از ابتدای هفته آینده میهمانان به استان ورود خواهند داشت.

دبیر کنفرانس ریاضی ایران با بیان اینکه در این کنفرانس تندیس مریم میرزاخانی طراحی شده و از آن رونمایی می‌شود‏ افزود: با ارتباطی که با اساتید مجرب سفال لالجین صورت گرفت مقرر شد این تندیس از جنس سفال باشد تا ضمن گرامیداشت نام و یاد میرزاخانی برند سفال همدان به میهمانان معرفی و شناخته شود.

انتهای پیام/ص.ف

درچهل و هشتمين کنفرانس ریاضی ایران700مقاله پذیرفته شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.