خانه فرهنگ مهاجرین استان تهران در اردوگاه سلیمانخانی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

خانه ی فرهنگ مهاجرین در اردوگاه سلیمانخانی تهران افتتاح شد.به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، خانه فرهنگ مهاجرین استان تهران در اردوگاه سلیمانخانی واقع در غرب این استان افتتاح و به بهره برداری رسید.

 این مراسم که با حضور نمایندگانی از اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ، کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، سازمان‌های حمایت از پناهجویان نروژ، دانمارک و همچنین اقشار مختلف مهاجرین افغانستان در تهران برگزار شد.

حمید بخشی پور مسئول اردوگاه سلیمانخانی، افتتاح این مرکز را زمینه‌ای برای فعالیت‌های فرهنگی- هنری و برگزاری کلاس‌های آموزشی برای مهاجرین و پناهجویان افغانستانی و نیز تلاشی برای رشد فرهنگ و هنر افغانستان در میان مهاجرین خواند.

محسن حبیبی معاون اداره کل اتباع و امور مهاجرین استانداری تهران نیز گفت: این مرکز فرهنگی و هنری با کمک ۹۰ درصدی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان و با هزینه ای بالغ بر ۲۵۰ میلیون تومان احداث و تجهیز شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد:  در کنار این مرکز فرهنگی، یک سالن ورزشی نیز برای استفاده مهاجرین آماده و تجهیز شده  که در روزهای اینده شاهد افتتاح این مرکز نیز خواهیم بود.

حبیبی در پایان نیز نوید افتتاح یک مرکز فرهنگی هنری دیگر ویژه ی پناهندگان شرق تهران در اردوگاه پیامبر اعظم (گل تپه) داد و تصریح کرد: اداره کل اتباع و مهاجرین استان تهران تلاش دارد تا مراکز فرهنکی متعددی را برای پناهندگان تاسیس و به بهره برداری برساند.

بخش پایانی این مراسم آیین رونمایی از کتاب «در آغوش قلب ها» نوشته‌ی محمد سرور رجایی نویسنده و روزنامه نگار سرشناس مهاجر بود که با حضور مسئولین برگزار شد.

رجایی در رونمایی کتابش که شامل اشعار و خاطرات مردم افغانستان در رثای امام خمینی(ره) است، تصریح کرد: در کتاب در آغوش قلب ها، خاطرات اهالی فرهنگ و مردم افغانستان، شعرهای شاعران افغانستان و مجموعه ای از عکس‌های بزرگداشت از ارتحال امام خمینی(ره) در سال های ۶۸، ۶۹ و ۷۰ هجری شمسی گردآوری شده است.

این نویسنده مهاجر در مورد افتتاخ این مرکز فرهنگی نیز خاطرنشان کرد: افتتاح این مرکز به معنی از بین رفتن دیوار نامرئی بی اعتمادی و ایجاد دیوار تازه اعتماد بین دو ملت ایران و افغانستان است، 

از دیگر بخش‌های این مراسم می‌توان به شعرخوانی، اجرای موسیقی و نمایش تئاتر اشاره کرد.

 انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار