فرماندار ایالت ویرجینیا از نهادهای قانون‌گذار این ایالت درخواست کرد در جهت حذف نمادهای متعلق به دوره برده‌داری اقدام کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، تری مک آلیف – فرماندار ویرجینیا – گفت نهاد قانون‌گذار این ایالت باید از قدرت حقوقی خود برای جمع‌آوری تمام نمادهای نژادپرستانه استفاده کنند.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد در پی حادثه خشونت‌بار در شارلوتسویل، نهاد قانون‌گذار ایالت ویرجینیا باید از قدرت حقوقی خود برای حذف تمام نمادهای مربوط به دوره نژادپرستی در آمریکا استفاده کند.

وی روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «من از نهادهای محلی ویرجینیا و مجمع عمومی – که از قدرت حقوقی برخوردارند – درخواست می‌کنم این نشانه‌ها را حذف کرده و آن‌ها را به موزه و یا محل‌های مناسب‌تر انتقال دهند.»

فرماندار ویرجینیا توضیح داد درخواست وی برای حذف این نماد‌ها به دلیل طبیعت این بناهای یادبود بوده است که مخالف «پیشرفت، عضویت در جامعه و برابری» هستند.

افزون بر این، مک آلیف متذکر شد حادثه اخیر در شهر شارلوتسویل بار دیگر نشان داد مجسمه‌های مربوط به دوران برده‌داری آمریکا خشم و نفرت را در جامعه گسترش می‌دهد.

روز شنبه، معترضان به حذف یک مجسمه مربوط به دوران برده‌داری آمریکا، در شهر شارلوتسویل دست به اعتراض زدند. در حمله با خودرو به جمعیت حاضر در این گردهمایی، یک نفر کشته و چند نفر دیگر زخمی شدند.

این مجسمه به یک ژنرال آمریکایی در جنگ داخلی این کشور تعلق داشت که در جبهه موافقان برده‌داری می‌جنگید.

انتهای پیام/

 

نمادهای نژادپرستانه در ویرجینیا جمع‌آوری می‌شوند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار