مدیرکل سازمان ثبت احوال استان اصفهان گفت: مردم تا پایان امسال فرصت دارند تا برای ثبت نام کارت ملی هوشمند اقدام کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین غفرانی کجانی عصر امروز در  جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان شهرضا با بیان اینکه بهنگام‌سازی وقایع حیاتی برای کشور بسیار مهم است، اظهار داشت: جمعیت استان اصفهان همچون جمعیت کشور مدتی است که وضعیت خوبی ندارد و به سمت معضل پیری جمعیت پیش می‌رود که رهبر معظم انقلاب و سازمان ثبت‌احوال درباره آن به مسؤولان بارها هشدار داده‌اند.

وی افزود: جمعیت استان اصفهان به زیر یک درصد یعنی 98 دهم درصد کل کشور رسیده و این به معنای سقوط جمعیت و گرایش جامعه به سمت پیری است.

مدیرکل سازمان ثبت احوال استان اصفهان گفت: در چهار ماهه نخست امسال در استان اصفهان 27 هزار و 602 واقعه ولادت اتفاق افتاده که از این تعداد 796 ولادت مربوط به شهرستان شهرضا است، در استان و شهرستان شهرضا در مقایسه با سال قبل با کاهش ولادت روبه‌رو بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه آمار فوت در چهار ماهه نخست سال در شهرضا نسبت به سال گذشته با کاهش روبه‌رو بوده، اذعان داشت: جمعیت 15 تا 64 سال جمعیت پیشرفت‌ساز و برنامه‌ریز است، اما اگر با این نرخ رشد جمعیت پیش رویم در آینده با جمعیت سالمندی مواجه می‌شویم.

غفرانی کجانی با بیان اینکه کودکان 22 درصد جمعیت استان اصفهان را تشکیل می‌دهند، ابراز داشت: جمعیت 15 تا 29 سال جمعیت در معرض ازدواج ما است.

وی با بیان اینکه 2 میلیون و 448 هزار و 192 نفر جمعیت میانسال استان اصفهان است، اضافه کرد: جمعیت 65 سال به بالا 161 هزار و 258 نفر یعنی 7 درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند که هر لحظه با توجه به پایین بودن نرخ رشد جمعیت استان نسبت به کشور این نگرانی وجود دارد و بر این جمعیت افزوده می‌شود.

مدیرکل سازمان ثبت احوال استان اصفهان با اشاره به صدور کارت ملی هوشمند، خاطرنشان کرد: مردم تا پایان امسال فرصت دارند برای ثبت نام کارت ملی هوشمند اقدام کنند.

وی تصریح کرد: پیش ثبت نام در کافی‌نت‌ها و دفاتر اینترنتی و پرداخت هزینه‌های بیشتر مربوط به انجام ثبت نام بوده و ربطی به صدور کارت ملی ندارد.

غفرانی کجانی با اشاره به اینکه در پایان فرآیند صدور و دریافت کارت  نیز 2 هزار تومان به عنوان هزینه پست دریافت می‌شود، ادامه داد: ثبت‌احوال استان اصفهان در حوزه کارت ملی هوشمند روزانه 20 تا 25 خدمت مستقیم را به افراد و سایر سازمان‌ها ارائه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هنگام ورود به دفاتر خدماتی 20 هزار تومان جهت پیش ثبت‌نام صدور کارت ملی دریافت می‌شود، بیان داشت: آمار صدور کارت ملی هوشمند در سه ماهه اخیر 3 برابر افزایش یافته است.

مدیرکل سازمان ثبت احوال استان اصفهان در پایان گفت: دفاتر خدمات دولتی اجازه دریافت هیچ‌گونه مبلغ متفاوتی غیر از هزینه مصوب را ندارند، چرا که عملکرد این دفاتر بررسی شده و در صورت بروز تخلف مجوز آن‌ها تعلیق می‌شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.