جعفرزاده ایمن آبادی در موافقت با وزیر پیشنهادی کار:

کارنامه ربیعی در وزارت کار قابل دفاع است

نماینده مردم رشت گفت: ربیعی کارنامه خوبی را در وزارت کار ارائه کرده که قابل دفاع است.

کارنامه ربیعی در وزارت کار قابل دفاع استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در جریان رای اعتماد به کابینه دوازدهم و در موافقت با علی ربیعی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار داشت: در حال حاضر می خواهیم در مورد وزارتخانه ای صحبت کنیم که امور بازنشستگان، حقوق کارگران، درمان بیش از 50 درصد از مردم کشور و مقابله با آسیب های اجتماعی را برعهده دارد.

جعفرزاده با بیان اینکه مخالفین از عملکرد این وزارتخانه در حوزه اقتصادی صحبت کردند ادامه داد: آقای ربیعی به کرات تکرار کردند که من تمایلی به کار اقتصادی ندارم و دوستان تکلیف شستا را مشخص کنند، این موضوع مسئله پیچیده ای نیست.

وی با برشمردن مسئولیت های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کسی که قرار است تصدی سمت این وزارتخانه را بر عهده بگیرد باید از کف و بطن جامعه و از قشر ضعیف باشد تا به آنها خدمت کند، نمی شود که یک فرد اتو کشیده را برای این سمت انتخاب کرد.

نماینده مردم رشت ادامه داد: آقای ربیعی کارنامه بسیار خوبی را ارائه کرده است که قابل دفاع است گواه این موضوع تفاوت هایی است که ما از سال 93 به بعد در این وزارتخانه دیده ایم. روند کاهشی نرخ مشارکت متوقف شد و جمعیت فعال کشور از 23 به 25 میلیون رسید.

جعفرزاده در خصوص نرخ مشارکت زنان در جامعه گفت: نرخ نزولی زنان در جامعه متوقف شد و امروز این میزان از 12 درصد به 15 درصد رسید و در کنار آن توسعه اشتغال و کار آفرینی نیز روند رو به رشد خوبی را داشته است.

وی ادامه داد: یکی از ماموریتهای اصلی این وزارتخانه همکاری و تعامل موثر با نهادهای مدنی و تشکل های کارگری بوده است که به خوبی انجام شده است. در برنامه آینده آقای ربیعی به برنامه ها جهت توسعه و تداوم فعالیت و کار در کشور به خوبی پرداخته شده است که نوعی جامعه نگری را نشان می دهد.

نماینده مردم رشت گفت: ویژگی دوم برنامه های آقای ربیعی داشتن رویکرد اجتماعی است که با هدف قرار دادن توانمندسازی قشر محروم نشان از تسلط علمی و عملی ایشان دارد. تاکید آقای ربیعی بر سرمایه انسانی در بخش کارگری و تولیدی کشور نشان از ژرف اندیشی این وزیر دارد.

جعفرزاده در بخش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد: بزرگترین مشکل کشور ما که مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است حل نظام جامع تامین اجتماعی است و خواهش من از آقای ربیعی این است که پس از گرفتن رای اعتماد این موضوع را در کشور ایجاد کند.

انتهای پیام/

 

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی

جزئیات رای اعتماد مجلس به علی ربیعی 

رای اعتماد مجلس به كابينه دوم حسن روحانی  

موافقان و مخالفان کابینه دوازدهم 

اعضای پیشنهادی کابینه دوازدهم+اسامی و برنامه وزرا

گزارش کامل باشگاه خبرنگاران جوان از اولین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار