رئیس فدراسیون دو و میدانی گفت: یکی از مشکلات اصلی ما در دو و میدانی بی توجهی نظام باشگاه داری به ورزش های پایه است.

مجید کیهانی در گفت و گو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان در مورد برگزاری مسابقات لیگ دو و میدانی اظهار داشت: بیست و یکمین دوره رقابت های لیگ برتر دو و میدانی طی روزهای دوشنبه و سه شنبه در مجموعه آفتاب انقلاب برگزار شد و خوشبختانه موضوعی که برایم خوشایند است حضور پرشمار باشگاه ها در لیگ دو و میدانی است. یکی از مشکلات اصلی ما در دو و میدانی بی توجهی نظام باشگاه داری به ورزش های پایه است.  دو و میدانی به عنوان یکی از اصلی ترین ورزش های پایه، امسال توانست درخشان ترین نتیجه تاریخ را در رقابت های آسیایی برای کشورمان کسب کند.

باشگاه ها کمترین نقش را در موفقیت دو و میدانی دارند

او ادامه داد: با این حال نظام باشگاه داری کمترین نقش را در موفقیت های این رشته داشته و جا دارد از مسئولان تیم های نفت تهران، ذوب آهن، آسان پرداخت، شهرداری تبریز، عقاب تهران و  شهرداری بوشهر که در ورزش پایه سرمایه گذاری کردند، کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم. به نظر من این کار بسیار ارزشمند است. خوشبختانه امسال توانستیم همه ورزشکاران دو و میدانی را در لیگ شرکت بدهیم و سال آینده هم در نظر داریم دستور کار قرارداد ورزشکاران دو و میدانی را بررسی کنیم.

دو و میدانی کاران از لحاظ مالی باید طبق شرایط فدراسیون عمل کنند

رئیس فدراسیون دو و میدانی درمورد نارضایتی برخی از ورزشکاران از مبلغ قراردادهایشان گفت: چنین بحث هایی صحت ندارد زیرا برای افرادی که توانستند مدال طلای بازی های آسیایی را کسب کنند، 50 میلیون تومان در نظر گرفتیم و باید بگویم تمام تلاش ما بر این است تا بتوانیم از ورزشکارانی که شانس مدال هستند حمایت کنیم.از طرفی ممکن است ورزشکاران ملی پوش نقطه نظرات خودشان را داشته باشد و دو و میدانی کاران موظف هستند طبق شرایط فدراسیون عمل کنند.

کیهانی در ادامه بیان کرد: ملی پوشان ما در بهترین شرایط اردوهایشان را برگزار می کنند.در صورتی که اگر چنین شرایطی نبود نمی توانستیم چهار مدال طلا در بازی های آسیایی بدست آوریم. ممکن است ورزشکاری خواسته هایی داشته باشد که خارج از توان فدراسیون باشد.

فدراسیون تمام امکانات را برای حدادی فراهم کرده است

او در مورد نارضایتی احسان حدادی از لیگ دو و میدانی اظهار داشت:تاکنون تمام برنامه های احسان حدادی به عنوان اسطوره ورزش دو و میدانی بدون هیچ مشکلی انجام شده است.او باید به صورت شفاف اعلام کند  تاحالا کدام اردو را از ما درخواست کرده که برایش مهیا نکرده ایم.

کارشکنی انگلیسی ها مانع نتیجه گیری دو و میدانی کشورمان در رقابت های جهانی شد

او درباره عملکرد ضعیف دو و میدانی کاران در رقابت های جهانی اظهار داشت: چهار ورزشکار ما در آخرین روز کسب سهمیه، توانستند در اودیشا هندوستان سهمیه رقابت های جهانی را بدست آورند و تیم 21 تیر به کشور بازگشت. اداره حافظ منافع انگلیس در ایران 25 تیر برای پیگیری امور مربوط به دریافت روادید به ما وقت داد اما همه می دانیم این کشور چه مشکلاتی را برای ما به وجود آورده است و حتی وزارت امور خارجه ما هم به این مسئله اذعان داشت که مسئولان این کشور کار شکنی های زیادی را در حق ورزشکاران ایرانی انجام دادند. با این اوصاف نمی توان مقصر اصلی این موضوع را فدراسیون قلمداد کرد.حتی ما تا آخرین لحظات هم تلاش کردیم مشکل را برطرف کنیم اما هیچ اتفاقی رخ نداد. در نهایت با کمک سباستین کو، توانستیم یک روز پیش از  شروع مسابقات روادید ورزشکاران را دریافت کنیم.

رئیس فدراسیون جهانی دو و میدانی به ایران سفر می کند

کیهانی درباره دیدارهایی که  با رئیس فدراسیون جهانی دو و میدانی در لندن  داشت،گفت: خوشبختانه جلسات متعددی را  با سباستین کو و اعضای کنفدراسیون جهانی «IAAF»برگزار کردم  و حتی در آنجا 3 جلسه با رئیس فدراسیون جهانی برگزار کردم. خوشبختانه پس از کسب نتایج درخشان ورزشکاران ما در رقابت های آسیایی، نگاه کو به دو و میدانی کشورمان تغییر کرده است و در صورتی که بتوانیم میزبانی رقابت های آسیایی را بدست آوریم، سباستین کو در‌آینده ای نزدیک به کشور ما سفر می کند.

ترکیب تیم ملی دو و میدانی برای بازی های آسیایی مشخص است

ریاست فدراسیون دو و میدانی در مورد اینکه آیا فدراسیون قصد برخورد با ورزشکاران متخلف دارد یا خیر،گفت:از نظر ما حاشیه های ورزشی در تمام رشته ها وجود دارد و بارها عنوان کرده ام کار خودمان را می کنیم و وظیفه ما در فدراسیون دو و میدانی این است که بهترین شرایط را متناسب با امکانات فدراسیون برای همه ورزشکاران ملی پوشی که شانس کسب مدال دارند مهیا کنیم.در ضمن طی جلساتی که با اعضای سازمان تیم های ملی دو و میدانی داشتم،  نفرات ما برای حضور در بازی های 2018 جاکارتا هم  مشخص شده اند.

اگر تلاش نکنیم کشورهای آسیایی از ایران جلو می افتند

او درباره اهداف فدراسیون برای حضوری موفق در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا اظهار داشت:مهم ترین هدف ما درخشش در بازی های آسیایی جاکارتا است. از 2ماه قبل سعی کردیم ترکیب تیم ملی را شناسایی کنیم و خوشبختانه توانستیم به برنامه ای که مدنظرمان بود دست یابیم. یک سال و 15 روز تا بازی های 2018 جاکارتا فرصت داریم. باید بگویم طی حضورم در لندن مذاکرات مثبتی را با روسای فدراسیون ها و مربیانی که می توانند به ما کمک کنند انجام دادم.تمام سعی مان بر این است تا بتوانیم در یک ماه آینده مسیرتمرینات ورزشکاران ملی پوش را مشخص کنیم تا بتوانیم کارمان را در فاصله یک سال تا بازی های جاکارتا با قدرت تمام ادامه بدهیم. با توجه به مسابقاتی که در لندن و هندوستان برگزار شد، رقبا سخت در تلاش هستند تا بتوانند  به مدال های خوبی دست پیدا کنند و چاره ای  نداریم که مانند آن ها کار کنیم تا بتوانیم از  رقبایمان عقب نیافتیم. به طور مثال احسان حدادی و حسن تفتیان پیش از حضور در رقابت های جهانی تمرینات شان را در بلاروس و فرانسه دنبال می کردند و باید بگویم ورزشکاران ما در حال حاضر در بهترین کمپ های دنیا تمرین می کنند.

مسابقه پرتاب دیسک باید در زمین اصلی آفتاب انقلاب برگزار می شد

کیهانی در ادامه در مورد نارضایتی احسان حدادی از برگزاری مسابقات پرتاب دیسک در زمین شماره 2 مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب عنوان کرد:مسابقه پرتاب دیسک باید در زمین اصلی آفتاب انقلاب برگزار می شد و هیچ کسی حق نداشت رقابت پرتاب دیسک را به زمین شماره 2 منتقل کند. پس از این موضوع به مسئول کمیته برگزاری مسابقات تذکر دادم که نباید چنین کاری را بدون هماهنگی با من انجام می داد. به نظرم زمین شماره 2برای برگزاری مسابقه آماده نبود و ای کاش مسابقه در آنجا به انجام نمی رسید.درست است زمین اصلی با مشکلاتی مواجه است ولی باید رقابت های پرتاب دیسک در زمین شماره یک برگزار می شد.با این حال خود پرتابگران درخواست دادند تا مسابقات پرتاب دیسک در زمین شماره 2 برگزار شود و بنابراین خودشان مسئول هستند.

برای مواد پرتابی مربیان لهستانی استخدام می کنیم

رئیس فدراسیون دو و میدانی درباره زمان حضور مربیان پرتابی در ایران اظهار داشت: لسهتان قرار است در مواد پرتابی به ایران کمک کند و طی جلساتی که با رئیس فدراسیون این کشور داشتم، قرار شد اگر نیازی به مربیان پرتابی داریم یا مربیان آنها به ایران بیایند یاورزشکارانمان را تا پیش از شروع رقابت های جاکارتا به آنجا اعزام کنیم.

او در مورد ناکامی ورزشکاران پرش با نیزه گفت:کشورهای پیشرفته دو و میدانی هم روی همه مواد دو و میدانی سرمایه گذاری نمی کنند و بیشتر در رشته هایی سرمایه گذاری می کنند که از شانس مدال برخوردار هستند.متاسفانه در رشته پرش با نیزه ضعیف هستیم اما با تلاش های محسن ربانی و حمایت های فدراسیون از این مواد در آینده های حرف های زیادی برای گفتن داریم. در حال حاضر تمرکزمان را روی موادی قرار داده ایم که از شانس بیشتری برای کسب مدال برخوردار هستیم.ما بعد از خداحافظی محسن ربانی نتوانستیم جایگزینان خوبی را برای او فراهم کنیم و این موضوع سبب شد تا نتوانیم به نتایج خوبی برسیم اما در آینده در نظر داریم روی این ماده«پرش با نیزه» سرمایه گذاری کنیم تا بتوانیم در رقابت های برون مرزی به مدال برسیم.

کیهانی در مورد وضعیت تفتیان گفت:طبق برنامه ریزی انجام شده قرار است او تا چند روز دیگر تمریناتش را در مشهد پیگیری می کند و پس از آن برای ادامه تمرینات راهی فرانسه می شود.

ریاست فدراسیون دو و میدانی در پایان اظهار داشت:به تمام باشگاه ها اعلام کرده ایم که موظف هستند و باید در ترکیب خودشان از چهار ورزشکار ملی پوش نوجوان استفاده کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار