اولین دوره‌ی مسابقات ملی سروش وحی بادبود شهدای مدافع حرم و شهدای قیام گوهرشاد آبان و آذر امسال به صورت شفاهی و کتبی در ۳ رشته‌ی تحقیق، تدویر و تحدیر برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ ابراهیم الهی دبیر اجرایی مسابقات سروش وحی در نشست خبری گفت: یکی از شرایط شرکت در این مسابقات، حفظ دو و نیم جزو قرآن یعنی سوره‌ی بقره با هدف تربیت قاریان حافظ است.

وی افزود: ثبت نام از ۲۰ اسفند ۹۵ آغاز شده و تاکنون ۶ هزار نفر ثبت نام کرده اند و داوطلبان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.sjvahy.ir برای ثبت نام اقدام کنند.


دبیر اجرایی مسابقات سروش وحی گفت: زمان برگزاری آزمون کتبی اولین دوره‌ی فنی مسابقات ملی سروش وحی، مهر امسال و آزمون شفاهی آبان امسال در مشهد است.

الهی خاطر نشان کرد:در یک دیدار خصوصی که با مقام معظم رهبری داشتیم پس از مطرح کردن این که مسابقات ملی سروش وحی طرحی است که پس از ۱۲ دوره، قاری حافظ تربیت می‌شود، با استقبال ایشان مواجه شدیم.

وی افزود:حدود ۶ سال از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قران می‌گذرد که امیدواریم بتوانیم هرچه زودتر این فرمایش را محقق کنیم.

سید صادق علمی از اساتید و هیئت علمی دانشکده‌ی الهیات فردوسی مشهد هم در این نشست خبری گفت: یکی از ویژگی‌های این مسابقه مساله‌ی حفظ در کنار قرائت است، در مرحله‌ی اول به صورت ۵، ۰ سوال ۴ جوابی بدون مشخص کردن منبع خاص برگزار می‌شود که از طریق شبکه‌ی قرآن نمونه‌ای از کار را ارایه می‌دهیم.

محمدحسین محمدزاده مدیر شبکه‌ی قرآن و عترت هم در ادامه با اشاره به این که مشهد مهد قران کریم در کشور و مرکز نور است، گفت: حمایت این شبکه فقط حمایت رسانه‌ای نیست، بلکه فضا‌های باشکوه قرانی را از طریق شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی نشان می‌دهد.

وی افزود: یکی دیگر از اهداف این است که مسابقه دهندگان می‌توانند با شرکت در دوره‌های آموزشی قبل از مسابقه، از این فضا به عنوان فضایی آموزشی استفاده کنند، حفظ و آموزش مفاهیم سوره‌ی بقره را در قالب کلاس آموزشی انجام دهیم تا مفید واقع شویم.

مدیر شبکه‌ی قرآن و عترت با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و افق‌هایی که برای جامعه آینده و شکوفایی آن در نظر است، افزود: ما به عنوان شبکه‌ی قرآن و معارف اسلامی وظیفه داریم با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قران کریم فعالیت کنیم.

وی از همکاری رسانه و موسسات آموزش قرآن، ابراز امیدواری کرد و گفت: امیدواریم با این همکاری به اهدافمان برسیم. شبکه ما صرفا انعکاس و اطلاع رسانی نیست، برنامه سازی و تولید برنامه‌هایی که کمک به آموزش قرآن دارد انجام می‌دهیم.

انتهای پیام// م. ط.



نشست خبری مسابقات ملی سروش وحی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.