دانشگاه فن آوری‌های نوین قوچان بعد از دانشگاه فردوسی مشهد و حکیم سبزواری یکی از قویترین و معتبرترین دانشگاه‌ها در سطح خراسان رضوی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ علی اصغر بهشتی رئیس دانشگاه فناوری‌های نوین قوچان در نشستی خبری در جمع خبرنگاران گفت:: یکی از افتخارات شهرستان قوچان این است که این دانشگاه به دانشگاه مستقل دولتی البته در حوزه دانشگاه‌های صنعتی تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه فناوری‌های نوین قوچان پیشرفت‌های خوبی را طی ۱۱ و ۱۲ سال گذشته داشته است افزود: در حال حاضر در سطح استان خراسان رضوی این دانشگاه به عنوان دانشگاه صنعتی در سطح استان پذیرفته شده به طوری که بعد از دانشگاه‌های دولتی فردوسی و حکیم سبزواری یکی از قویترین و معتبرترین مراکز آموزش عالی است.

رئیس دانشگاه فناوری‌های نوین قوچان گفت: سطح کیفی خوبی را از نظر هیئت علمی دانشگاه و دانشجویان شاهد هستیم به طوری که با توجه به نیروی کارو بدنه کارمندی محدود در حال کار آفرینی در تمام حوزه هاست.

بهشتی این دانشگاه را از نگاه معیشت و کارافرینی تحلیل کرد گفت: خوابگاه‌های خود گردان و کسبه با توجه به حضور دانشجویان غیر بومی که تعداد آن‌ها ۲ هزارو ۵۰۰ نفر است، و این قشر نیاز‌های اساسی خود را از جمله خوراک، پوشاک و ... از سطح شهر تامین میکنند، طبیعتا این دانشگاه اشتغالزایی را در پی دارد.


وی حضور دانشجویان بومی را نیز در کمک به معیشت خانواده مهم توصیف کرد و افزود: دانشجویان بومی نیز که تعداد آنان ۲ هزار و ۳۰۰ نفر است به خاطر نزدیکی به خانواده‌ها از آسیب‌های اجتماعی مصون خواهند بود و در هزینه‌های تحصیل به خانواده‌ها کمک خواهند کرد.

رئیس دانشگاه فناوری‌های نوین قوچان گفت: در کل ۵۵ نیروی کارمندی در دانشگاه مشغول به کار هستند که از این تعداد بیش از ۳۵ نفر نیروی شرکتی هستند.

علی اصغر بهشتی خاطر نشان کرد: در بحث اشتغال نیروی حق التدریس هم در دانشگاه فعالیت دارند که تعداد آنان ۱۲ نفر است و باعث افتخار است که این دانشگاه برخی نخبگان شهرستان را که ماندن آن‌ها فقط به خاطر وجود دانشگاه دولتی است و نیز ۲۵۰ نفر نیرو را به کار گرفته است.

وی گفت:: همانطور که اشاره شد این دانشگاه زیر ۱۵ سال قدمت دارد که در اصطلاح به این دانشگاه‌ها دانشگاه‌های در حال توسعه گفته می‌شود که دانشگاه فناوری‌های نوین این افتخار را دارد که در بین دانشگاه‌های در حال توسعه، استثناء باشد و به عنوان دانشگاه مستقل مطرح شود.
 
رئیس دانشگاه فناوری‌های نوین قوچان از مجوز دانشگاه مبنی بر برگزاری همه آزمون‌ها و کلا هر آزمونی که امکان برگزاری آن باشد خبر داد و افزود: از جمله آزمون‌هایی که در حال حاضر در دانشگاه برگزار می‌شود می‌توان به آزمون‌های کاردانی به کارشناسی نا پیوسته، کارشناسی ارشد اشاره کرد.

بهشتی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه درحال حاضر صنعتی شدن دانشگاه در چه مرحله است گفت: در واقع بعد از تنظیم سند آمایش این اتفاق خواهد افتاد و طبق وعده‌های داده شده نام دانشگاه تغییر خواهد کرد

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر سهم دانشگاه از پژوهش و مطالعات گفت: ارتباط دانشگاه و صنعت در جامعه ما مقوله‌ای پیچیده است به طوری که ما تفاوت‌هایی را با جوامع پیشرفته داریم و متاسفانه ما مانند آنان در مرز دانش حرکت نمی‌کنیم.


انتهای پیام // ح. خ
 
 

دانشگاه فناوری‌های نوین قوچان بین ۹۰ دانشگاه مستقل صنعتی در سطح استان خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
باتشکراز سایت ومطالب خوبتون