وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد این کشور از طرح چین برای کاهش تنش‌ها در شبه‌جزیره کره حمایت می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «زیگمار گابریل»، وزیر امور خارجه آلمان امروز (چهارشنبه) در یک مکالمه تلفنی با همتای چینی خود اعلام کرد: آلمان از طرح «توقف دوجانبه» چین برای کاهش تنش‌ها در شبه‌جزیره کره حمایت می‌کند.

وی گفت: آلمان از نقش مهمی که چین برای حل بحران هسته‌ای کره شمالی ایفا کرده است قدردانی می‌کند. آلمان طرح «توقف دوجانبه» چین برای حل بحران کره شمالی را درک و از آن حمایت می‌کند.

وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد همه طرف‌ها باید از تاریخ درس بگیرند تا بتوان با تنش‌های موجود در شبه‌جزیره کره مقابله کرد. برلین آماده همکاری با چین است تا دو طرف به یک راهکار صلح‌آمیز برای حل بحران هسته‌ای کره شمالی دست یابند.

چین در ماه ژوئن با حمایت روسیه طرح «توقف دوجانبه» را ارائه کرد که به موجب این طرح در صورتی که کره شمالی آزمایش‌های موشکی خود را متوقف کند، ارتش آمریکا و کره جنوبی هم به رزمایش‌های مشترک خود پایان خواهند داد. این درحالیست که این طرح از سوی واشنگتن رد شد و پیونگ‌یانگ هم تاکنون در این خصوص بیانیه‌ای منتشر نکرده است.

آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی به تشدید تنش‌ها در شبه‌جزیره کره منجر شده است. از سال گذشته میلادی، کره شمالی به دستور «کیم جونگ اون» آزمایش‌های موشکی زیادی را انجام داده است. کره شمالی هفته گذشته هم اعلام کرد قصد دارد موشک‌هایی را نزدیک جزیره گوآم در اقیانوس آرام –که تحت کنترل آمریکاست-- شلیک کند. در همین حال، روز گذشته، رهبر کره شمالی اعلام کرد که حمله موشکی به جزیره گوآم فعلا به حالت تعلیق درآمده است.


انتهای پیام/

حمایت گابریل از طرح چین برای کاهش تنش در شبه‌جزیره کره

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار