محوطه آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی با انجام کف سازی ، سنگ فرش و ... در حال ساماندهی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حمیدرضا حسنی رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان شاهرود گفت : ساماندهی این محوطه با انجام تسطیح و شیب‌بندی محوطه، ساخت حوض و طراحی آبنما، کف سازی و سنگ فرش، اجرای زیرساخت نورپردازی آبنما و محیط اطراف آن در حال انجام است.


وی افزود : مجموعه شیخ ابوالحسن خرقانی آرامگاه عارف نامی قرن چهارم و پنجم هجری قمری است که در 34 کیلومتری شمال شاهرود و در روستای قلعه نو خرقان قرار دارد.


رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود افزود: محراب زیبای این بنا که متعلق به دوره ایلخانی است یکی از جمله مهم ترین بخش های آرامگاه است.


گفتنی است ، شيخ ابوالحسن علی بن جعفر بن سلمان خرقانی ، عارف بزرگ قرن چهارم و پنجم هجري از چهره های بسيار درخشان عرفان ايرانی است و در سال ۳۵۱ يا ۳۵۲ هجری در قصبه خرقان قومس از توابع بسطام متولد شد و در بیستم آذر ماه ۴۱۲ شمسی( دهم محرم ۴۲۵ هجری قمری) در هفتاد و سه سالگی در خرقان جهان را بدرود گفته است.


خواجه عبدالله انصاری«پير هرات»، عارف بزرگ قرن پنجم هجری از شاگردان و مريدان خاص شيخ ابوالحسن خرقانی بوده است ، چنانکه خود گفته است : « پير من در تصوف و حقيقت شيخ ابوالحسن خرقانی است اگر او را نديدمی کجا حقيقت دانستمی.»


انتهای پیام / ه


جزئیات مرمت آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار