دریاچه‌ای رویایی و بی‌نظیر در لیبی وجود دارد که همچون نگینی در دل کویر سوزان می‌درخشد.

دریاچه رویایی اوباری، تحقق سراب در دل کویر لیبیبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ لیبی با مساحتی حدود 1800000 کیلومتر مربع چهارمین کشور پهناور قاره آفریقا و هفدهمین کشور وسیع در جهان است. تقریبا 90 درصد لیبی را بیابان‌های بی آب و علف تشکیل می‌دهد و تنها 2 درصد زمین‌های آن قابلیت کشت دارند.

هیچ رودخانه دائمی در این کشور وجود ندارد و خوراک مردم از طریق واردات تامین می‌شود. لیبی کمی بزرگتر از ایران است اما جمعیت آن حتی به اندازه یک دهم ایران هم نیست و بیشتر مردم آن در حاشیه دریای مدیترانه که شرایط آب و هوایی بهتری دارد ساکن هستند.


جاذبه کشور لیبی شاید به دلیل وجود صحراهای شنی باشد. در منطقه فزان، یکی از مناطق کویری این کشور دریاچه‌ای وجود دارد که به جرات می‌توان گفت از شگفتی‌های طبیعت است. دریاچه اوباری هر ساله توجه گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند. این دریاچه زلال با درختان سرسبز اطرافش، همچون نگینی روی انگشتر کویر می‌درخشد و توهم سراب را برای گردشگران محقق می‌سازد.

تحقیقات نشان می‌دهد حدود دویست هزار سال پیش در این منطقه، زندگی به معنای واقعی امروزی در جریان بوده است. رودخانه‌های متعددی به این دریاچه متصل بوده‌اند که طی گذر زمان به دلیل تغییرات شرایط آب و هوایی به مرور خشک شده و تنها بخش کوچکی از آن دریاچه باقی مانده است که امروزه به دلیل زیبایی منحصر به‌فردش از جاذبه‌های گردشگری محسوب می‌شود.

تصاویری زیبا از این دریاچه افسانه‌ای و شگفت انگیز را از نظر می‌گذرانید.

دریاچه رویایی اوباری، تحقق سراب در دل کویر لیبی

دریاچه رویایی اوباری، تحقق سراب در دل کویر لیبی

دریاچه رویایی اوباری، تحقق سراب در دل کویر لیبی

دریاچه رویایی اوباری، تحقق سراب در دل کویر لیبی

دریاچه رویایی اوباری، تحقق سراب در دل کویر لیبی

 

انتهای پیام/

درخشش چشم‌نواز دریاچه اوباری در دل کویر لیبی  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
mm
۲۳:۴۰ ۰۲ شهريور ۱۳۹۶
vaghean zibast.
آخرین اخبار