معاون عمرانی استاندار گفت : واحد های تولیدی ، صنعتی و نیروگاهی باید برمبنای سند آمایش استان مکان یابی شوند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ فرزخراد در جلسه شورای برنامه ریزی استان که به بررسی سند آمایش اختصاص داشت تاکید کرد: برای احداث واحد‌های صنعتی و نیروگاه‌ها با توجه به سند آمایش باید مکان‌های مناسب در نظر گرفته شود و هماهنگی بین منابع طبیعی و امور اراضی لازم است.

معاون عمرانی استاندار، توسعه راه‌ها و مسائل فرهنگی را از دیگر موضوعات در سند آمایش دانست که برنامه ریزان باید به آن‌ها توجه کنند.

وی همچنین وجود بالغ بر ۵ هزار ساخت و ساز غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی را از معضلات استان بیان و اضافه کرد: برای جلوگیری از این ساخت و ساز‌ها باید ضمن اقدامات بازدارنده، افراد هم هدایت شوند.

یاری، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم سند آمایش قزوین را یکی از بهترین سند‌های آمایش ملی دانست و اظهار امیدوار‌ی کرد با همکاری مدیران ارشد استان در اجرای این سند، قزوین در کشور الگو شود.

یاری اضافه کرد: برخی از نقشه‌های سند آمایش مانند انرژی‌های بادی، خورشیدی، کشاورزی، دامداری، فولاد و صنایع باید اجرایی شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، تبدیل قزوین به مقصد گردشگری، انتقال آب، احیای دشت قزوین و در نظر گرفتن آوج و آبگرم به صورت جداگانه در تقسیمات کشوری را از جمله موارد موفقیت آمیز در استان نام برد که مطابق با نقشه‌های سند آمایش و برنامه ریزی صحیح شکل گرفته است.

حبیبی، معاون اقتصادی استاندار قزوین هم در این جلسه جهت گیری‌های استان را منبطق بر برنامه ریزی‌ها و سیاست‌های سند آمایش بیان کرد.

وی همچنین گفت: صادراتِ استان از یک گمرک به چند گمرک رسیده است که البته بیشتر صادرات باید از گمرک استان باشد.

حبیبی اضافه کرد: افزایش میزان صادرات به استان‌های دیگر نشاندهنده تنوع تولیدات و ارتقای کیفیت تولیدات است.

انتهای پیام/

 

واحد‌های صنعتی و نیروگاه‌ها بر اساس سند آمایش احداث شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار