از ابتدای تیر تا ابتدای مهر امسال به صاحبان بنا‌های ناایمن فرصت داده شد تا نسبت به ایمن سازی بنا‌ها اقدام کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ امیر عزیزی سرپرست مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد با اشاره به صدور ۱۰۰ مورد اخطاریه ایمن‌سازی بنا برای ساختمان‌های پرخطر شهر گفت: دادستانی و شهرداری مشهد به صورت جد به بحث برخورد با ساختمان‌های ناایمن ورود کرده‌اند.


امیر عزیزی افزود: تعداد ۱۰۰ دستگاه ساختمان و بنا از مجموع ۴۰۰ بنای ناایمنی که در خیابان‌های پرتردد مشهد واقع شده‌اند و باید هرچه سریع‌تر شرایط ایمنی را پیدا کنند که لزوماَ بلندمرتبه نیز نیستند، با کمک سازمان آتش‌نشانی مشهد شناسایی شده و با هماهنگی با دادستانی مشهد و تفویض اختیار به شهرداران مناطق اخطاریه برای آن‌ها صادر شده است.

وی ادامه داد: داشتن کارگاه ناایمن، نداشتن ناظر ویژه، استفاده از مصالح و مواد اشتعال‌زا و عدم استفاده از مصالح کم‌خطر و بی‌خطر از جمله مواردی است که به صدور اخطاریه می‌انجامد.

سرپرست مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد در مورد شرایط ناایمن برای ساختمان‌هایی که به بهره‌برداری رسیده‌اند، گفت: ساختمان‌هایی که مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند، باید به صورت دوره‌ای بازدید شوند. اخلال در سیستم برق و سیستم اعلام و اطفای حریق، سد معبر داخل مجموعه‌های تجاری و ایجاد ممانعت در تخلیه اضطراری از جمله مواردی است که سبب ناایمنی در این ساختمان‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه این اولین گام در راستای برخورد با ساختمان‌های ناایمن شهر محسوب می‌شود، افزود: در این رابطه جلسات مشترکی با سازمان آتش‌نشانی برگزار می‌شود تا اقدامات و هماهنگی‌های لازم در سطح مناطق مختلف شهر صورت گیرد و این اقدام اولین گام در راستای برخورد با ساختمان‌های ناایمن شهر است.

انتهای پیام // ف. م
 
 

 

ورود جدی دادستانی و شهرداری به موضوع بنا‌های ناایمن مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.