مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی از قرار گرفتن تعداد ۷۲۷ روستای آذربایجان غربی روی خط گسل خبر داد و گفت: به همین دلیل می بایست به بحث ایمن سازی در استان با حساسیت بیشتری توجه شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛امیر عباس جعفری،مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی با اشاره به موقعیت جغرافیایی آذربایجان غربی و توجه هرچه بیشتر به معقوله ایمن سازی اظهار داشت: با جانمایی خطوط گسل برروی مناطق مسکونی در استان آذربایجان غربی مشخص شده که تعداد ۷۲۷ روستا با جمعیت حدود ۲۰۰۰۰۰ نفر بر روی خطوط گسل قرار دارند.

وی تصریح کرد: از شهرهای استان نیز شهرهای پیرانشهر، ربط، باروق، کشاورز، چهاربرج، سیلوانا، امیرآباد، سرو، سیه‎چشمه، قره‎ضیالدین، دیزج دیز درست بر روی خط گسل واقع شده‎اند و شهرهای خوی، سلماس، سردشت و مهاباد در حریم کمتر از ۵۰ کیلومتری گسلهای فعال قرار دارند.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی با تاکید بر ضرورت ایمن سازی در برابر زلزله اظهار داشت: این مقوله در فازهای مختلفی در استان در حال انجام است که مهمترین آنها رعایت آئین نامه های ٢٨٠٠ وسایر مباحث مربوط در ساختمانها و ساخت ساز بر اساس معیارهای نظام مهندسی است که خوشبختانه بعد از زلزله بم یعنی ۱۳۸۲ این موضوع بخوبی شکل گرفته و رعایت می گردد.

 

جعفری افزود: در طرحهای مطالعاتی شهری و روستایی هم چون طرح های جامع شهری و هادی روستایی نسبت به خطر و قوع زلزله در هر منطقه تراکم تعریف می شود که اقدام مناسبی است و از طرف راه و شهرسازی اجرا و نظارت می شود.

 

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی با بیان اینکه مطالعات موضوعی همچون ریزپهنه بندی خطر زلزله در شهرهای ارومیه، خوی، سلماس و مهاباد در حال اجرا بوده و مراحل پایانی آن در حال اجرا می باشد خاطرنشان کرد: اخیرا نیز به کمک دانشگاه ارومیه و موسسه ژئو فیزیک شبکه لرزه نگاری استان توسط مدیریت بحران راه اندازی شده که در شرف اتمام می باشد.

انتهای پیام/م

 

قرار گرفتن تعداد ۷۲۷ روستای آذربایجان غربی روی خط گسل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.