کارشناسان استرالیایی برای اولین بار در جهان میزی شگفت انگیز ساختند که اجسام و اشیا را سه بعدی نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دانشمندان استرالیایی میز شگفت انگیزی ساختند که استفاده کنندگان از این میز با کمک عینک سه بعدی  می توانند اجسام و اشیا را  به شکل سه بعدی و مجازی تماشا کنند.

اولین میز هولوگرام جهان ساخته می‌شود+تصاویر
این میز  که با عنوان هولوگرامی تولید شده ساخت شرکت Euclideon استرالیاست و در سال ۲۰۱۸ نمونه‌های تجاری آن وارد بازار‌های جهانی می‌شود.

اولین میز هولوگرام جهان ساخته می‌شود+تصاویر
تفاوت این دستگاه با تلویزیون‌های سه بعدی در شکست زاویه تصاویر و فرکانس ارسالی به چشم افراد است یعنی کاربران از هر نقطه و فاصله‌ای که به میز نگاه کنند یک شی

واحد را می‌بینند.

اولین میز هولوگرام جهان ساخته می‌شود+تصاویر
اولین نمونه میز هولوگرامی یک متر و نیم است و قابلیت استفاده برای بازی‌های رایانه‌ای را دارد و این اختراع  می تواند تحولی شگرف در عرصه بازی‌های رایانه‌ای ایجاد کند.

این میز ویژگی منحصر به فردی دارد و علاوه بر نمایش یک تصویر واحد برای ۴ کاربر میز، هریک از آن‌ها توانایی مشاهده تصویر منحصربه فرد و درخواستی خود را به تنهایی

نیز دارند.

اولین میز هولوگرام جهان ساخته می‌شود+تصاویر
قیمت این میز جالب و شگفت آور در حدود ۴۷ هزار دلار است و شرکت سازنده آن اعلام کرده در آینده میز‌هایی با سطح بزرگتر برای استفاده تعداد بیشتری از کاربران تولید می‌کند.

منبع:newatlas

انتهای پیام/

ساخت میزی با فناوری نمایش سه بعدی اجسام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار