نمایند‌ه مرد‌م ارومیه گفت: علایم نشان می دهد که سرعت تلگرام حل شده است اما مشکل فضای مجازی را حل نکردید.

مشکل فضای مجازی هنوز حل نشده استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نادر قاضی‌پور نمایند‌ه مرد‌م ارومیه در جریان رای اعتماد به کابینه دوازدهم و در مخالفت با محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر پیشنهادی ارتباطات، اظهار داشت:ما اعتقاد داریم که باید از جوانان تحصیل کرده، متخصص و شایسته در سمت های مختلف وزارتخانه ها استفاده کرد.

نماینده مردم ارومیه با بیان اینکه ایران اسلامی هزاران متخصص فوق دکترا، دکترا و فوق لیسانس در رشته مخابرات دارد افزود: صدها استاد تمام در رشته ارتباطات و اطلاعات در دانشگاه های معتبر داریم که سن برخی از آنها از آقای جهرمی که لیسانس غیر مرتبط دارند کمتر است. آیا اینکه کسی با لیسانس غیرمرتبط برای یک وزارتخانه تخصصی انتخاب شود شایسته سالاری است؟

وی با طرح این سوال که آیا درست است در رشته ای که به شدت و با سرعت زیاد در حال تغییر در زمینه محتوا و تکنولوژی است شخصی که لیسانس غیر مرتبط دارد را بگذاریم، افزود: وزیر این حوزه باید در زمینه پژوهش صاحب نظر باشد. کارگران سخت افزاری شرکت مخابرات و زیرساخت که بالای دکل می روند اکثرا فوق لیسانس ارتباطات دارند و یا هزاران کارمند دکترا و فوق لیسانس ارتباطات و اطلاعات در شرکت مخابرات حضور دارند و جای این سوال وجود دارد که اکنون یک لیسانس غیرمرتبط در مخابرات چه می کند؟

قاضی پور تصریح کرد: طبق اعلام معاونت نظارت مجلس در برنامه های آقای جهرمی به عنوان وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات حدود 41 درصد  وظایف اصلی این وزارتخانه و سیاست های کلی نظام و قانون برنامه ششم حدود 41 درصد ذکر نشده است که این بدان معناست که معلوم نیست برنامه های آقای وزیر در چه مباحثی ارائه شده است.

نماینده مردم ارومیه درباره برنامه های این وزیر گفت: آنچه در باب توضیحات برنامه های آقای جهرمی مشخص است با توجه به عدم اشراف اطلاعاتی ایشان در این حوزه انتظار تحقق برنامه های ایشان دور از دسترس است. همچنین در بخش‌هایی نظیر ایجاد شرکت انتقال و ترافیک که در 9 بند و 17 صفحه آمده اجرای آن دور از توان وزیر پیشنهادی است.

وی ادامه داد: در حوزه زیرساخت که آقای جهرمی مدیر عامل آن بوده‌اند فرصت کافی برای ایجاد اشتغال وجود داشت اما ایشان پیشرفت چشمگیری نداشتند. ایشان در طرح‌هایی مانند طرح تدبیر آ، ب، س، د مربوط به انتقال و طرح امید 1 و 2 مربوط به دیتا موفقیت چندانی نداشتند و فقط بخشی از طرح تدبیر ب انجام شده که بیشتر آن پیش از زمان تصدی سمت ایشان بوده است.

قاضی پور با طرح این سوال که در خرید و فروش ترافیک و انتقال چرا مناقصه انجام نشده است گفت: با ترک تشریفات مناقصه افراد خاصی وارد این موضوع شدند. پیش تر فقط دو درگاه وجود داشت اما امروزه 14 درگاه وجود دارد که باید برای آنها مناقصه صورت بگیرد، اگر مناقصه برگزار شود قیمت اینترنت یک صدم کاهش می یابد یعنی اگر 100 تومان باشد به یک تومان کاهش می یابد.

نماینده مردم ارومیه با تذکر به نمایندگان در خصوص فعالیت های گذشته آقای جهرمی اظهار داشت: شما در زمان تصدی سمت مدیر عاملی شرکت زیرساخت تخفیفات جرائم قاچاق ترافیک آقازاده‌ها را از 740 میلیون تومان به 300 میلیون تومان کاهش دادید، آیا حق دارید که از بیت‌المال 400میلیون تومان به آقازاده ها ببخشید.

وی با طرح این سوال از وزیر پیشنهادی که چرا تجهیزات قاچاق آنها را طبق قانون ضبط نکردید ادامه داد: شما برخلاف شرع به حریم خصوصی افراد ورود پیدا کرده‌اید.

قاضی پور خطاب به آقای جهرمی گفت: به شما لقب پدر تلگرام را داده‌اند. به ما بگویید که آیا سرورهای تلگرام به ایران انتقال یافته و اگر انتقال یافته در کجا قرار دارد که ما ببینیم و آیا کدگذاری صورت گرفته است.

نماینده مردم ارومیه در خصوص فیلترینگ هوشمند دولت گفت: علائم نشان می‌دهد فیلترینگ هوشمند دولت بی‌اساس بوده چراکه به آن اعتقادی ندارد. حدود 41 میلیارد عکس مبتذل در فضای مجازی بارگذاری شده است.

وی با بیان اینکه اینستاگرام به قتل‌گاه جوانان بدل شده است گفت: باید دید چرا فیلترینگ هوشمند شکست خورده است. شواهد نشان می‌دهد تجهیزات و امکانات فیلترینگ باعث شده سرعت تلگرام بالا برود، آقای جهرمی شما مشکل تلگرام را حل کردید اما مشکل ملت را حل نکردید.

قاضی‌پور با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری درباره فضای مجازی که فرمودند این فضا حقیقتا به قتل‌گاه جوانان بدل شده است ادامه داد: آقای جهرمی باید از شما پرسید برای این موضوع چه کرده‌اید؟ آیا شما می‌خواهید سیاست‌های شخصی آقای واعظی و روحانی را اجرا کنید یا سیاست‌های بالادستی را ؟

نماینده مردم ارومیه ادامه داد: مدیر عامل تلگرام یک روس یهودی صهیونیست فراری از روسیه است چرا که می‌خواست طرح براندازی آمریکا در روسیه علیه پوتین را اجرا کند. سرورهای اصلی این نرم افزار در انگلستان و آلمان و مرکز دفتر آن در آلمان است. آقای جهرمی بعد از رایزنی‌های شما با این سرویس هر روز ادبیات مدیر عامل آن علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بی‌ادبانه‌تر و تندتر شده که احتمال خط‌دهی از داخل هم وجود دارد لذا باید مسئولین قضائی و امنیتی به این موضوع ورود پیدا کنند.

وی خطاب به جهرمی گفت: شما گفته‌اید تلگرام تحت کنترل ما است پس چطور ممکن است اتفاقی مانند حادثه مجلس را خارجیان زودتر از ما مطلع شده باشند؟

قاضی‌پور با بیان اینکه آقایان تازه الان می‌گویند تلگرام به حرف آن‌ها گوش نمی‌دهد افزود: مقام معظم رهبری در 22 شهریور 1394 طی حکم حکومتی به ریاست مجلس و ریاست جمهوری ابلاغ فرمودند که مسئولیت صدور مجوز و تنظیم مقررات صوت و تصویری فراگیر در فضای مجازی و نظارت بر آن به عهده سازمان صدا و سیماست اما آقای جهرمی شما نه تا بحال به این حکم اعتنا کردید و متاسفانه بر خلاف آن مجوز نیز صادر کردید.

نماینده مردم ارومیه تصریح کرد: شما باید به عنوان مجرم دادگاهی می‌شدید نه اینکه تشویق و به عنوان وزیر معرفی می‌شدید. شما هیچ اعتقادی به تولید ملی و حفظ حقوق ملی ندارید.

وی با بیان اینکه با وجود دانشمندان و تولید کنندگان لوازم مخابراتی آیا سزاوار است که آقایان همه چیز را وارد کنند، گفت: تولید ملی و اشتغال جوانان و اقتصاد مقاومتی که آقای جهانگیری به عنوان فرمانده آن محسوب شده‌اند به خاطر خریدهای خارجی، پورسانت، ماموریت ، دلار، مسافرت و هدیه و فلج شده و فساد آورده است.

قاضی‌پور در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه خرید کالای ایرانی دعای خیر خانواده‌های کارگران و مهندسان ایرانی را به دنبال دارد خاطر نشان کرد: به خاطر اینکه آقای جهرمی هیچ اعتقادی به ولایت فقیه و فرامین بالادستی ندارد با پیشنهاد ایشان به عنوان وزیر اعلام مخالفت می‌کنم.

انتهای پیام /

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش 

رای اعتماد مجلس به كابينه دوم حسن روحانی

موافقان و مخالفان کابینه دوازدهم 

اعضای پیشنهادی کابینه دوازدهم+اسامی و برنامه وزرا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار