رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ۱۴۴ هزار تن کالا در ۴ ماهه نخست سال 96 از این استان صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، بهروز اسودی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در حاشیه بازدید از کارخانه پارمیدا این استان با بیان اینکه صادرات از این استان در سال 96 نسبت به سال 95 افزایش داشته است گفت: ارزش صادراتی کالاهای استان سمنان در 4 ماه نخست امسال 57 میلیون دلار بود.

 

وی با بیان اینکه وضعیت صادرات استان سمنان نسبت به واردات بیشتر بوده و رو به بهبود است تصریح کرد: در سال‌های 95 و 96 میزان صادرات استان بر واردات پیشی گرفته است.

 

اسودی با بیان اینکه واردات در استان سمنان بیشتر ماشین‌آلات است به ارزشی دلاری کالاهای وارداتی به استان نیز اشاره کرد و افزود: ارزش دلاری کالاهای وارداتی به استان سمنان از ابتدای امسال 26 میلیون دلار بود.

 

وی با اشاره به فعالیت سامانه بهین یاب از ابتدای امسال نیز گفت: تعداد 492 واحد تولیدی تاکنون در این سامانه ثبت‌نام کردند.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه پرونده 384 واحد تولیدی نیز در دست بررسی قرار دارد افزود: از ابتدای امسال تعداد 77 واحد صنعتی و همچنین 13 واحد در بخش کشاورزی به بانک‌های عامل معرفی شدند.

 

انتهای پیام / ه

 

افزایش صادرات کالا از استان سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.