مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از وقوع تندباد ۱۱۵ کیلومتری در جم خبر داد و گفت: تا اوایل هفته آینده باران و رعد و برق در برخی از نقاط استان ادامه دارد.

تندباد ۱۱۵ کیلومتری جم را درنوردیدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، نادر شفیع‌خدایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مطابق انتظار طی ۲۴ ساعت گذشته در برخی نواحی شرقی و جنوبی استان، رگبار باران، رعد و برق و وزش تندباد لحظه ای گزارش شد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: وضعیت جوی در استان به گونه‌ای بود که طی لحظاتی سرعت باد در شهر جم به ۱۱۵ کیلومتر در ساعت رسید.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود این وضعیت تا اوایل هفته آینده در برخی نقاط خصوصاً نواحی شرقی و جنوبی استان و طی ساعات بعدازظهر و اوایل شب به‌صورت وقوع رعد و برق، رگبار پراکنده باران و در برخی ساعات وزش باد و گرد و خاک ادامه داشته باشد. برای ساعات آینده آسمان استان نیمه ابری تا تمام ابری همراه با غبار محلی، در برخی ساعات خصوصاً بعد از ظهر و اوایل شب عمدتاً در نواحی شرقی و جنوبی استان رگبار باران، رعد و برق و گاهی وزش تند باد پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: جهت باد متغیر، غالباً جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۰ کیلومتر در ساعت و طی ساعات بعد از ظهر و شب ۱۴ تا ۴۲ کیلومتر در ساعت و در هنگام وقوع ناپایداری تا بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: طی این مدت ارتفاع موج دریا نیز بین ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و در ساعات بعد از ظهر و شب ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود. فردا زمان مد اول دریا ساعت دو و ۱۵ دقیقه بامداد، جزر اول ساعت ۹ و هفت دقیقه، مد دوم ساعت ۱۴ و ۳۵ دقیقه و جزر دوم در ساعت ۲۰ و چهار دقیقه خواهد بود.

انتهای پیام /پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.