مدیر اداره محیط زیست ملکشاهی گفت: زیستگاه های حیات وحش منحصربفرد "باجک" و "ویژدرون" این شهرستان با وسعت 50 هزار هکتار نیازمند ایجاد پاسگاه های محیط بانی و حفاظتی هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، مدیر اداره محیط زیست ملکشاهی گفت: شهرستان ملکشاهی دارای مناطق بکر حیات وحش همچون دره زیبای باجک، منطقه ویژدرون، کبیرکوه، نشاط و بیوره است که انواع جانداران در این مناطق زندگی می کنند.

 

رضا عدالت جو افزود: خرس قهوه ای، پلنگ، کاراکاس، گرگ، گربه وحشی، کفتار و انواع پرندگان وحشی از جمله گونه های جانوری هستند که در زیستگاه های طبیعی این شهرستان مشاهده می شوند.

 

مدیر اداره محیط زیست ملکشاهی با بیان اینکه حیات وحش ملکشاهی نیازمند ایجاد پاسگاه های محیط بانی است، یادآور شد: اداره محیط زیست ملکشاهی با 2 نفر نیرو و نبود امکانات مناسب توانایی حفاظت و حراست از زیستگاه های حیات وحش متعدد منطقه را ندارند.

 

عدالت جو با اشاره به وجود پدیده شکار غیر مجاز در این شهرستان تأکید کرد: با وجود کمبود نیروی حفاظتی طی چند ماه اخیر پنج مورد با شکارچیان غیر مجاز در مناطق حیات وحش باجک و ویژدرون برخورد شده و افراد متخلف به دستگاهای قضایی معرفی شده اند.

 

وی اضافه کرد: مکاتباتی با مسئولان محیط زیست استان در راستای ضرورت ایجاد پاسگاه های محیط بانی و ایجاد مناطق حفاظت شده صورت گرفته که امیدورایم هر چه زودتر این امر محقق شود.


شهرستان 22 هزار نفری ملکشاهی در 35 کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد که بیش از 90 درصد این شهرستان را مناطق کوهستانی و منابع طبیعی تشکیل می دهد و وسعت عرصه های طبیعی این شهرستان بیش از 150 هزار هکتار است که تاکنون در محدوده مناطق حفاظت شده قرار نگرفته اند و ایجاد پاسگاه حفاظتی برای حفاظت از حیات وحش در این شهرستان ضروری است.

انتهای پیام/ح

 

ضرورت ایجاد پاسگاه های حفاظتی در ملکشاهی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.