معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی طبس از توسعه کشت روغن گیاهی کلزا خبر داد.

بخشایی،معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان طبس  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ گفت: کلزا از مهم ترین گیاهان روغنی است که ۴۲ درصد روغن و ۵۶ درصد آن به عنوان غذای دام و طیور مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود: کلزا دارای ۳۵ درصد پروتئین است که به دلیل ترکیب مناسب امگاء و امگاء3 از با کیفیت ترین روغن های خوراکی به شمار می رود بنابراین با توسعه کاشت کلزا و کنجد و تولید روغن٬ وابستگی ما را به واردات از کشور های خارج را کاهش می دهد.

بخشایی گفت: از مزایای کاشت کلزا کاهش خسارت زیاد علف های هرز و بیماری های حشرات ناشی از عدم تناوب زراعی٬ قدرت و ساختار ریشه ای مناسب که سبب بهبود وضعیت خاک شده و از فرسایش جلوگیری کرده است٬ حفظ رطوبت خاک٬ کلزا با تولید فراوان گرده٬ سبب جذب حشرات مفید همچون زنبور عسل نیز است.

وی با بیان اینکه کشت موفق دانه روغنی کلزا در سال 96-95 در این شهرستان ضمن پایداری تولید گندم باعث افزایش ۲ برابری درآمد کشاورزان نیز شده است،افزود: در زمینه درآمد زایی و تشویق کشاورزان درخصوص کشت کلزا تاکنون کلاس های آموزشی توسط اداره آموزش و ترویج و با همکاری اداره تولیدات گیاهی در روستاهای محمد آباد٬ جمز٬ کرداباد برگزار شده است.
انتهای پیام /ب


افزایش دو برابری درآمد کشاورزان طبسی با کاشت کلزا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.