مربیان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی در کارگاه‌های ویژه آموزش قصه‌گویی شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛هادی یوسف زاده مدیر کل کانون پرورش فکری استان با بیان این مطلب گفت: کارگاه فوق با هدف توسعه کمی و کیفی فعالیت‌ قصه‌گویی برگزار شد و مربیان شرکت کننده در این کارگاه با جدیدترین شیوه‌های قصه‌گویی آشنا شدند.

وی با بیان اینکه تکنولوژی قصه‌گویی و نقش زبان بدن در قصه‌گویی دو موضوع محوری این کارگاه ها بود، افزود: دکتر سیمزاری تدریس و اجرای این کارگاه‌ها را بر عهده داشت.

وی ادامه داد: فهم بخشی از رمز و رازهای زندگی، القای مفاهیم تربیتی، اخلاقی و آموزشی، دلیلی است که قصه گویی و قصه پردازی را سبب می شود.

یوسف زاده اضافه نمود: قصه به دلیل کشش، زیبایی و انگیزش کنجکاوی می‌تواند بسیاری از مفاهیم را به دنیای کودک انتقال بدهد.

وی همچنین تصریح کرد: روش غیر مستقیم انتقال مفاهیم نه تنها باعث جذب بهتر و سریع‌تر مفاهیم به ذهن و زبان کودک می‌شود که فهم آن‌ها را عینی‌تر و ساده‌تر می‌سازد.

مدیر کل کانون پرورش فکری استان در نخستین روز از برپایی این کارگاه‌های آموزشی به نقش تاثیرگذار فعالیت‌ قصه‌گویی در مراکز فرهنگی هنری کانون اشاره کرد و از مربیان خواست در توسعه و گسترش فرهنگ قصه‌گویی بیش از پیش تلاش نمایند.

یوسف زاده هدف از برگزاری این کارگاه‌ها را ایجاد انگیزه و علاقه بیشتر برای فعالیت قصه‌گویی عنوان کرد و اظهار امیدواری نمود شاهد رشد همه جانبه ‌این فعالیت فرهنگی باشیم.

گفتنی است: کارگاه‌های آموزش قصه‌گویی طی روزهای 21 و 22 مرداد ماه سال جاری در مجتمع کانون برگزار شد.

 

 

انتهای پیام/ش

برگزاری کارگاه‌های آموزش قصه‌گویی درتبریز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.