نماینده مردم اسفراین گفت: طبق آیین نامه بعد از کلیات باید رأی گیری شود اما این مسئله درباره اظهارات رئیس جمهور صورت نگرفت.

رئیس جمهور در دو بخش باید صحبت می‌کرد/ باید درباره کلیات سخنان روحانی رأی گیری می‌شدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هادی قوامی نماینده مردم اسفراین در جریان جلسه رأی اعتماد طی تذکری  آیین‌نامه‌ای گفت: طبق ماده 206 روال کاری ما در مجلس این است که پس از مطرح شدن هر طرح و لایحه‌ای و بیان اظهارات مخالفان و موافقان رأی گیری می‌شود و سپس وارد جزئیات می‌شویم.

وی ادامه داد: بر این اساس بهتر بود که رئیس جمهور اظهارات خود را در دو بخش مطرح می‌کرد و پس از صحبت مخالفان و موافقان درباره کلیات صحبت‌های وی، رأی گیری می‌شد و سپس رئیس جمهور وارد بحث درباره برنامه‌های هر کدام از وزرا می‌شد.

لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در پاسخ به این تذکر اظهار داشت: ما مقید به نصب آیین‌نامه هستیم که در آن رأی گیری در این باره و بعد از کلیات نیامده‌ است.

لاریجانی ادامه داد: در مورد طرح‌ها و لوایح این گونه است که ما ابتدا کلیات را رأی گیری می‌کنیم و سپس وارد جزئیات می‌شویم اما طبق آیین‌نامه این مسئله در خصوص اظهارات رئیس جمهور درباره وزرا صدق نمی‌کند.

انتهای پیام /

 

رای اعتماد مجلس به كابينه دوم حسن روحانی

موافقان و مخالفان کابینه دوازدهم 

اعضای پیشنهادی کابینه دوازدهم+اسامی و برنامه وزرا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار