معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: 3 درصد از جمعیت کل استان اصفهان بی‌سواد هستند اما این در حالی است که این استان جزو 5 استان برتر با سواد کشور است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بهمن امیدقائمی با بیان اینکه جامعه هدف در معاونت سوادآموزی جذب سوادآموزان سنین 10 تا 49 سال هستند، اظهار کرد: 3 درصد از جمعیت کل استان اصفهان بی‌سواد هستند اما این در حالی است که این استان جزو 5 استان برتر با سواد کشور است.

وی افزود: اصفهان در سال گذشته در جذب افراد بی‌سواد و آموزش آن‌ها در رتبه 13 کشوری بود که سعی ما و همکارانمان در معاونت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در سال جدید تحصیلی تلاش مضاعف برای جذب افراد بیشتر است.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: در سال 95 نسبت به سال 94 درصد افزایش جذب بی‌سواد در استان اصفهان داشتیم که در این بین نواحی 5 و 6 و مناطقی مثل پیربکران و تیران و کرون تلاش خوبی را در جذب افراد بی‌سواد داشته‌اند.

وی ادامه داد: از همکارانی که به عنوان آموزشیار، علاقه‌مند به فعالیت در سوادآموزی هستند درخواست می‌کنیم تا با مراجعه به کارشناسی سوادآموزی در ادارات نواحی و مناطق به دو طریق حق‌التدریس یا امضای قرارداد با این مجموعه همکاری کنند.

امیدقائمی با اشاره به تخصیص مبلغ ویژه‌ای به عنوان هدیه برای دانش‌آموزانی که اولیای بی‌سوادشان را آموزش دهند، گفت: از همه کارشناسان، مدیران و فرهنگیان درخواست داریم تا برای ریشه‌کنی کامل بی‌سوادی از جامعه تلاش کنند و با این کار شاخص جهانی کشور را در میزان باسوادی ملت افزایش دهند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.