فرستاده ویژه رئیس جمهوری روسیه به کابل خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را خواستار شد.

درخواست مسکو از واشنگتن برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، «ضمیر کابلوف»، فرستاده ویژه «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهوری این کشور به افغانستان اعلام کرد که مسکو هرگز از واشنگتن نخواسته فرآیند خروج نیروهای خود از این کشور را تسریع ببخشد با این حال عملیات ارتش آمریکا در آن جا هیچ نتیجه ای در پی نداشته است.

بر اساس این گزارش، فرستاده ویژه رئیس جمهوری روسیه به افغانستان ضمن هشدار نسبت به این که احتمال دارد این کشور به پایگاه تروریسم بین المللی تبدیل شود، تاکید کرد که کشورش مخالف جایگزینی عناصر مزدور به جای یگان های آمریکایی حاضر در افغانستان می باشد و در این باره اظهار داشت: آمریکا در وضعیت ناامیدی به سر می برد و طرح های آن برای جایگزینی مزدوران به جای نظامیان حرفه ای نیز احمقانه است و هیچ فایده ای نخواهد داشت.

این در حالی است که پیشتر منابع رسانه ای از طرح دولت آمریکا برای اعزام پنج هزار و ۵۰۰ مزدور به همراه ۹۰ هواپیمای جنگی به افغانستان خبر داده و اعلام کرده بودند که اجرای چنین طرحی نیازمند اختصاص بودجه ۱۰ میلیارد دلاری است.

لازم به ذکر است که در حال حاضر نزدیک به ۱۳ هزار نظامی وابسته به نیروهای بین المللی در افغانستان حضور دارند که هشت هزار و ۴۰۰ تن از آنها نظامیان آمریکایی هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.