مدیر عامل اینتل حاضر به همکاری با تیم ترامپ نشد

مدیر عامل شرکت تجهیزات رایانه‌ای آمریکایی اینتل از همکاری و فعالیت در شورای تولیدات صنعتی آمریکا کنار کشید.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌بی‌سی؛ «برایان کرانیچ»، مدیر عامل اجرایی شرکت اینتل، فقط 24 ساعت پس از آنکه نامش به عنوان یکی از مدیران ارشد شورای تولیدات صنعتی آمریکا اعلام شد، انصراف داد و اظهار داشت نمی‌تواند با این شورا همکاری داشته باشد.

اینتل یکی از بزرگترین شرکت‌های ساخت سخت‌افزارهای رایانه و تلفن همراه در جهان است و کرانیچ از سال 2013 مدیر عامل اجرایی آن است. وی سومین مدیری است که پس از «کوین پلانک»، مدیر عامل برند پوشاک ورزشی آندر آرمور، و «کنت فریزیر»، مدیر عامل اجرایی شرکت داروسازی مرک اند کو، از همکاری با تیم «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، سرباز می‌زند.

«پلانک» و «فریزیر» در ساعات ابتدایی روز دوشنبه و در واکنش به حوادث نژادپرستانه ویریجینیا، استعفا کرده بودند. «کرانیچ» نیز در توضیح استعفای خود اظهار داشت: تصمیم من بنا بر نگرانی‌هایم از مسیر سیاسی آمریکا اتخاذ شده است. استعفا می‌دهم تا توجه شما را به آسیب‌های جدی که شکاف سیاسی حاکم بر کشور به مسائل مهم و حیاتی وارد می‌کند، جلب کنم. مسائل مهمی مانند کاهش تولیدات صنعتی آمریکا. سیاست و برنامه‌های سیاسی کشور به کلی ماموریت مهم بازسازی صنایع تولیدی آمریکا را فراموش کرده‌اند. من استعفا می‌دهم زیرا می‌خواهم پیشرفت کنم، در حالیکه به نظر می‌رسد بسیاری در واشنگتن فقط نگران این هستند که چگونه بیشترین حمله‌ای را علیه هرکس با آنها مخالفت کند، داشته باشند.

مدیر عامل اینتل در پایان گفت: در حال حاضر تقریبا همه مسائل در کشور سیاسی شده‌ و رسیدن به هر پیشرفت قابل توجهی غیرممکن است.

کرانیچ از مقامات ارشد سیاسی آمریکا خواسته بود حملات نژادپرستانه گروهی از سفیدپوستان را محکوم کنند، که اغلب سیاستمداران واشنگتن از آن سر باز زدند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار