معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: سالانه ۲۵۰میلیون دلار صنایع دستی ایران به کشورهای دیگر صادر می شود و میزان ارزش افزوده در صنایع دستی بالا است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛  بهمن نامور مطلق عصر سه شنبه در مراسم افتتاح سیزدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی کشور در اراک، اظهار داشت: در حال حاضر میزان صادرات صنایع دستی کشور تا سه برابر افزایش پیدا کرده و در داخل کشور نیز با اقدامات صورت گرفته وضعیت استقبال از صنایع دستی بهبود یافته است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی کشور افزود: صنایع دستی هر کشور، اولین عرصه مواجهه توریست ها و گردشگران با فرهنگ آن کشور بوده و از این لحاظ از اهمیت ویژه برخوردار است.

 معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی کشور بیان داشت: صنایع دستی ایرانی جلوه و نشانی از اقتصاد مقاومتی است و ترویج صنایع خُرد، راهی برای مقابله با نئولیبرالیسم است که تلاش در توزیع ثروت دارد.

نامور مطلق تصریح کرد: نمایشگاه ها تقریبا ده درصد از گردش مالی صنایع دستی کشور را به خود اختصاص می دهند و علاوه بر فراهم آوردن جایگاهی برای انجام فعالیت اقتصادی، فرصتی برای گفتمان سازی و آشنا کردن عموم با صنایع دستی است که جلوه زیبایی شناسی منقول ما هستند و نیاز به حراست و حفاظت دارد.

 معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی کشور افزود: صادرات رسمی اعلام شده صنایع دستی کشور سالانه ۲۵۰ میلیون دلار است و ما با یک میلیون دلار در حوزه صنایع دستی، بیش از ده برابر یک میلیون دلار نفتی اشتغالزایی می کنیم.

انتهای پیام/س

صنایع دستی ایران نشانی از اقتصاد مقاومتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.