پس از اتهامات روزنامه نیویورک تایمز مبنی بر احتمال دستیابی کره شمالی به موتور موشک تولیدی اوکراین، کی‌یف این موضوع را به شدت تکذیب کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، اوکراین امروز (دوشنبه) هر گونه فروش فناوری دفاعی به کره شمالی را تکذیب کرد. پیش‌تر روزنامه نیویورک تایمز در مقاله‌ای نوشته بود احتمال دارد کره شمالی از کارخانه اوکراینی "یوژماش" موتور موشک خریداری کرده باشد.

اوکراین: هرگز به کره شمالی موتور موشک نفروخته‌ایم!

بر این اساس، "الکساندر تورچینوف" رییس شورای امنیت و دفاع اوکراین اعلام کرد کی‌یف هیچگاه موتور موشک یا هر نوعی از فناوری موشکی را به کره شمالی نفروخته است.

کارخانه دولتی یوژماش نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد از سال 1991 که اوکراین از شوروی سابق استقلال یافت، این کارخانه موشک‌های بالستیک نظامی تولید نکرده است.

در این بیانیه آمده است: در سال‌های استقلال اوکراین، کارخانه یوژماش تولید خود را متوقف کرده است. این کارخانه دیگر موشک و سامانه‌های موشکی را تولید نکرده است.

نگرانی‌ها از دستیابی کره شمالی به موشک‌هایی با کلاهک هسته‌ای‌ که توان رسیدن به خاک آمریکا را دارد، باعث افزایش تنش‌های جهانی در هفته‌های اخیر شده‌ است. با این وجود، آمریکا یکی از حامیان کلیدی اوکراین محسوب می‌شود.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در روزهای اخیر به کره شمالی درباره هر گونه اقدام غیرعاقلانه در حمله به گوام به شدت هشدار داد.

در مقابل مقامات پیونگ یانگ رییس جمهور آمریکا را متهم کردند شبه جزیره کره را در آستانه یک جنگ هسته‌ای قرار داده است. روز گذشته (یکشنبه) رییس آژانس امنیت ملی آمریکا اعلام کرد پس از دو آزمایش موشکی کره شمالی در ماه ژوئیه، متعجب نخواهد شد که این کشور اقدام به آزمایش موشکی دیگری کند.

انتهای پیام/

تکذیب خبر فروش موتور موشک به کره شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار