مدیر جهاد کشاورزی ریگان گفت: با توجه به شرایط اب وهوایی شهرستان هیچ محدودیتی در زمینه اجرای سیستم های نوین ابیاری وجود ندارد.

 نبود محدودیت در اجرای سیستم های نوین آبیاری در ریگانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛  رسول بخش بامری مدیر جهاد کشاورزی ریگان امروز در همایش توجیهی اجرای سیستم های نوین ابیاری با حضور دهیاران بخش مرکزی بیان داشت: برای اجرای سیستم های نوین ابیاری در شهرستان 85درصد تسهیلات بلاعوض و مابقی اورده کشاورز می باشد .


وی بیان داشت: تا کنون در شهرستان ریگان بیش از 1400هکتار سیستم نوین ابیاری در شهرستان اجرا شده است .


بخشدار مرکزی ریگان در این همایش بیان کرد: دهیاران در روستاها در اجرای سیستم های نوین ابیاری کشاورزان را در این زمینه اگاه سازی نمایند .


علیرضا غلامشاهزاده با اشاره به اینکه مشکلات اسناد مالکیت یکی از مشکلات در زمینه اجرای سیستم های نوین ابیاری کشاورزان ریگانی است، افزود:به زودی این مشکل در شهرستان برطرف خواهد شد .


وی گفت: در شهرستان هنوز کشاورزان ریگانی از طریق غرقابی اقدام به ابیاری می نمایند که اب زیادی در بافت شنی منطقه هدر می رود .


معاون عمرانی وبرنامه ریزی فرماندار ریگان در این همایش گفت: در شهرستان ریگان 260موتور پمپ کشاورزی وجود دارد که اجرای سیستم های نوین ابیاری در شهرستان از ضروریات می باشد .


محمد مطهری نیا افزود: از منابع ابی استفاده بهینه را داشته باشید تا در اینده دچار مشکلات در زمینه کشاورزی نشویم .


وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بافت خاکی شهرستان شنی می باشد بیش از 70درصد اب در بافت شمی منطقه هدر می رود.

 

انتهای پیام/س

 

هیچ محدودیتی در اجرای سیستم های نوین ابیاری در ریگان وجود ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار