مدیرکل اطلاعات و اخبار استان‌های صدا و سیما گفت: معاونت خبر صدا و سیمای استان‌ها ۴۵ درصد از نیازهای خبری شبکه‌های سراسری رسانه ملی را تامین می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی علوی ظهر امروز در نشست گروه اندیشه‌ورز رسانه‌های نوین صدا و سیمای مرکز بوشهر با اشاره به اینکه مراکز خبر استان‌ها نقش مهم و اثرگذاری در شبکه‌های سراسری رسانه ملی دارند اظهار داشت: معاون خبر صدا و سیمای استان‌ها با داشتن نیروهای توانمند در بخش‌های خبرنگاری، سردبیری، تدوین، فیلمبرداری و دیگر عرصه‌ها حضور فعالی در شبکه‌‌های سراسری دارند.

وی با بیان اینکه حدود نیمی از اخبار شبکه‌های سراسری رسانه ملی از طریق استان‌ها تامین می‌شود تصریح کرد: ظرفیت‌های موجود معاونت خبر مراکز صدا و سیمای استان‌ها سبب شده تا 45 درصد از نیازهای خبری شبکه‌های سراسری در معاونت‌های خبر مراکز استانها تولید و در رسانه ملی پخش شود.

مدیرکل اطلاعات و اخبار استان‌های صدا و سیما به ضرورت و توجه اکید به فضای مجازی در استان‌ها اشاره کرد و افزود: خبر صدا و سیمای مراکز استان‌ها باید بین فضای مجازی و پخش اخبار یک ارتباط منطقی ایجاد کنند.

علوی با تاکید برنقش مهم خبررسانی در افزایش آگاهی افزود: با توجه به وجود شبکه‌های متعدد اطلاع‌رسانی، مخاطبان باید رسانه‌ها و حوزه خبری دارای هویت برای کسب اطلاعات استفاده کنند.

وی نقش صدا و سیما در انعکاس اخبار را بسیار مهم و تاثیر گذار دانست و افزود: رسانه ملی از انجام وظایف خود در امر اطلاع‌رسانی و اعتماد سازی در جامعه موفق عمل کرده و وجود فضاهای مجازی متعدد در دنیای امروز وظایف خبرنگاران و فعالان این عرصه را دشوارتر کرده است.

انتهای پیام/س

ضرورت توجه به فضای مجازی در استان ها

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.