وزیر دفاع کره جنوبی گفت با اینکه کره شمالی از نظر فنی توانایی حمله به جزیره گوام را دارد، انجام این حمله بسیار بعید به نظر می‌رسد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از اسپوتنیک، روز دوشنبه، سونگ یانگ مو – وزیر دفاع کره جنوبی – گفت با این‌که پیونگ یانگ از لحاظ فنی توانایی حمله به جزیره گوام را دارد، بسیار دور از ذهن به نظر می‌رسد که کره شمالی به تهدید خود مبنی بر پرتاب چهار موشک بالستیک قاره پیما به سوی این جزیره عمل کند.

وزیر دفاع کره جنوبی توضیح داد این اظهارات وی نتیجه مشاوره‌های نزدیک میان مقامات نظامی این کشور و آمریکاست.

خبرگزاری یونهاپ گزارش داد سونگ یانگ مو در جلسه کمیته دفاعی مجلس این کشور گفته است: «احتمال انجام این حمله بسیار اندک است.»

وی افزود: «من تحقق تهدیدهای کره شمالی را دور از ذهن می‌دانم، اما به دلیل فاصله (میان کره شمالی و گوام) این حمله از لحاظ فنی ممکن است.»

سونگ همچنین در این کمیته گفت ارتش کره جنوبی باور ندارد کره شمالی در فناوری «بازورود موشک به جو» مهارت کسب کرده و یا به فناوری کوچک‌سازی کلاهک هسته‌ای دست یافته باشد.

در ماه‌های اخیر، تنش‌ها درباره مسئله کره شمالی بالا گرفته است. پس از افزایش تحریم‌های اقتصادی علیه پیونگ‌یانگ از جانب شورای امنیت سازمان ملل متحد در اوایل ماه جاری میلادی که در پاسخ به آزمایش‌های موشکی این کشور در ماه ژوئیه انجام شد، تنش‌ها در این منطقه بیش از پیش تشدید شد.

وضع تحریم‌های سختگیرانه‌تر، انتقادهای شدید پیونگ یانگ را برانگیخت. در پی این امر، مقامات پیونگ یانگ تعهد کردند از هر روشی برای تلافی آن علیه آمریکا استفاده کنند. دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا -- نیز هشدار داد اقدامات احتمالی کره شمالی می‌تواند با «آتش و خشم» آمریکا پاسخ داده شود. پس از ادعاهای وی، پیونگ یانگ اعلام کرد حمله به جزیره گوام واقع در اقیانوس آرام – که چندین پایگاه نظامی آمریکا در آن مستقر شده است – را مد نظر دارد.

روز جمعه، ترامپ گفت در صورتی که کره شمالی دست به «اقدام غیرعقلانی» بزند، واشنگتن راهکارهای نظامی را کاملا آماده کرده است.

انتهای پیام/

 

احتمال پایین حمله نظامی کره شمالی به جزیره گوام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار